Kategorie: Pozycjonowanie / Google Ads / Marketing / Narzędzia dla firm / Content Marketing / Social Media / WordPress

VD / Blog / Marketing / Agencja marketingowa – czym się kierować przy wyborze?


Agencja marketingowa – czym się kierować przy wyborze?



8 listopada 2021 (Zaktualizowano: 23 września 2024) 6-8 min. czytania

W dzisiejszych czasach rynek usług marketingowych jest już na tyle duży, że często może sprawić trudności, sam wybór odpowiedniej agencji marketingowej do współpracy przy realizacji naszych działań promocyjnych. Skoro zlecamy komuś wykonywanie dla nas usług, to chcemy, aby były one odpowiedniej jakości – to żadna zbrodnia. Dlatego ważne jest, żeby wiedzieć czym się kierować przy wyborze agencji marketingowej.

Agencja marketingowa – o czym warto pamiętać?

W kontekście samych agencji marketingowych, miej na uwadzę ogólne cechy charakterystyczne branży. Elastyczność działań, bycie na bieżąco z trendami oraz zaleceniami marketingowymi, śledzenie zmian w wytycznych algorytmów wyszukiwarek, ogólne zasady SEO oraz SEM – takie cechy powinna posiadać dobra agencja marketingowa.

Weryfikacja agencji marketingowych – zasady

Oprócz sprawdzenia cech agencji marketingowych, równie ważne są pewne zasady, które należy zweryfikować przed podjęciem współpracy. Co ciekawe, nie powinno przynieść to większych problemów – jeśli konkretna agencja marketingowa jest warta Twojej uwagi.


Pozycjonowanie stron ⇒ sprawdź, jak pomożemy Ci zwiększyć liczbę zapytań dzięki Google.

Poproś o ofertę na współpracę →

lub zadzwoń: tel. 515 280 209

Doświadczenie agencji marketingowej

Doświadczenie w branży jest istotne z powodu różnych aspektów. Przede wszystkim ciągłe zmiany m.in. w narzędziach reklamowych, algorytmach wyszukiwarek, różnych wytycznych itp., może przysporzyć laika w tym temacie o ból głowy. Specjalista agencji marketingowej z dużym stażem, śledząc wiele zmian na przestrzeni czasu, wyrabia sobie pewne umiejętności. Będzie umiał odpowiednio lawirować w gąszczu zmian, aby utrzymać wysoką efektywność.

Przeczytaj również  Employer Branding - Budowanie marki pracodawcy

W przypadku tego rodzaju usług, warto zwrócić uwagę na dotychczasowych klientów agencji marketingowej. Prowadząc np. sklep ze sprzętem narciarskim, zwróć uwagę, czy dana agencja promowała już inne sklepy z Twojej branży. Pomimo, że cel usług marketingowych zazwyczaj jest ten sam, to kontekst poszczególnych branż, często może wiele zmienić. Czyli jeśli konkretna agencja marketingowa, nigdy nie obsługiwała sklepu narciarskiego, warto jest przemyśleć, czy po prostu będzie ona w stanie Ci pomóc odpowiednio efektywnie.

Zakres prac agencji marketingowej

Dokładnie przeczytaj warunki oferty. Jeśli dana agencja marketingowa oferuje Ci po prostu “stworzenie strategii marketingowej”, zastanów się dwa razy zanim coś podpiszesz. Tego rodzaju pułapki mogą doprowadzić do wielu nieporozumień i straty Twojego czasu.

Oferta dobrej agencji marketingowej powinna być przede wszystkim szeroka, przejrzysta oraz zawierać szczegółowe informacje dotyczące usługi. Daje to również możliwość weryfikacji, czy w danej agencji pracują faktyczni specjaliści. Jeśli np. agencja SEO prowadzi tylko czynności optymalizacyjne stron internetowych, to może to oznaczać, że średnio zna się na temacie. Ponadto, jeśli oferta agencji marketingowej jest szeroka, możemy zaoszczędzić wiele czasu i kompleksowo wykonać wszystkie interesujące nas czynności.

Przeczytaj również  Jak zdobyć i utrzymać stałego klienta sklepu internetowego?

Nasz opiekun w agencji marketingowej

Rzadko kiedy jest tak, że wybierając usługi jakieś agencji marketingowej, chcemy zlecić jedynie drobną rzecz do wykonania. Zdecydowanie częściej, będzie to oznaczało chęć kompleksowego ujęcia działań promocyjnych naszej firmy. Istotne jest więc, aby przypisany nam został ktoś w rodzaju opiekuna klienta, projektu, asystenta itp.

Ułatwi to w znaczący sposób procesy komunikacyjne z agencją marketingową i zaoszczędzi czas, na tłumaczenie kolejnym osobom szczegółów naszej sytuacji. Opiekun daje gwarancję bycia na bieżąco w naszej kwestii i jest bardzo istotne, żeby od początku został on nam przypisany.

Finansowanie, a agencja marketingowa

Bardzo istotną kwestią są również wszelkiego rodzaju rozliczenia, czy koszty, które będziemy ponosić z tytułu współpracy z agencją marketingową. Ważne jest, aby były one odpowiednio sprecyzowane, a także nie zawierały jakiś ukrytych opłat. Jeśli czytając ofertę, posiadamy jakiekolwiek wątpliwości, zawsze należy je skonsultować. Zwróć uwagę na okres rozliczeniowy, a także, czy będziesz w wygodny dla siebie sposób otrzymywał faktury.

Podsumowanie

Wybierając agencję marketingową, przede wszystkim zwracaj uwagę na interesujące Cię kwestię. Rynek jest tak duży, że naprawdę możesz pozwolić sobie na wybór, o którym decydować może najmniejszy szczegół. Wolałbyś, żeby agencja marketingowa była pod ręką? W takim wypadku porównaj ze sobą, tylko agencje z Twojej okolicy. Przedstawione w artykule zasady, są najbardziej popularnymi, o których nie należy zapominać. Ostateczny wybór i tak należy do Ciebie.


Dodaj coś od siebie i zostaw komentarz na temat "Agencja marketingowa - czym się kierować przy wyborze?"

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *