Google jest znane z posiadania dużej liczby różnych narzędzi, przydatnych z punktu widzenia marketingu, ale i nie tylko. Nazwy poszczególnych rozwiązań od Google, niekoniecznie mogą nam rozjaśniać, do czego możemy wykorzystać dane narzędzie. Podobnie mogło być w przypadku Google Doubleclick, które obecnie znajduje się w obrębie zbiorczej platformy – Google Marketing Platform. Czym jest Doubleclick i do czego można go wykorzystać?
Spis treści:
Czym jest Google Doubleclick?
DoubleClick to firma zajmująca się reklamami w Internecie w postaci różnego rodzaju banerów, animacji itp. W 2008 roku została przejęta przez Google, tworząc usługę Google Doubleclick. W jej ramach uruchomiono platformę DoubleClick Digital Manager, która miała ułatwić prowadzenie i analizowanie kampanii reklamowych przeprowadzanych w Google Ads (dawniej AdWords).
Google DoubleClick umożliwia monitorowanie wszystkich istotnych czynników kampanii reklamowych nie tylko z Google, ale także z Facebooka, czy też specjalnych kampanii mobilnych. Obecnie jest to jedna z części składowych większego narzędzia – Google Marketing Platform. Przy czym warto zaznaczyć, że Google Ads oraz Google Analytics to niezależne narzędzia rozwijane osobno przez giganta z Mountain View.
Z czego składa się Google DoubleClick?
Google DoubleClick Digital Marketing jest bardzo istotnym narzędziem w środowisku reklamowym i marketingowym w Internecie. Warto przyjrzeć się jego poszczególnym częściom składowym, aby zrozumieć jak wiele ma to narzędzie do zaoferowania oraz jak wiele znaczy w przypadku Google Marketing Platform.
- Campaign Manager 360
Campaing Manager 360 w środowisku Google DoubleClick odpowiada za zapisywanie i klasyfikowanie informacji o reklamach. Na podstawie uzyskanych danych narzędzie tworzy raporty z naszych kampanii reklamowych, a dzięki temu możliwe jest mierzenie ich skuteczności. Za jego sprawą możemy także zarządzać reklamami, ustawiać ich parametry, wykorzystywanie danych, nie tylko dla reklam z Google, ale także z innych środowisk, np. YouTube.
- Display & Video 360
Jest to rozwiązanie wykorzystywane także w narzędziu Google Search Ads 360. Za jego sprawą otrzymujemy kontrolę nad wyświetlaniem reklam poprzez np. zarządzanie czasem wyświetlania poszczególnych materiałów. Display & Video 360 zbiera także informacje o użytkownikach i dostosowuje do nich najlepsze materiały. Możemy także je wykorzystać do projektowania naszych reklam. Jednak najważniejsza wydaje się być możliwość wykupienia miejsc reklamowych od podmiotów współpracujących z Google, oczywiście w sposób zautomatyzowany.
- Studio
Ta część Google DoubleClick służy do zbiorczego zarządzania naszymi działaniami, a także naszym zespołem. Z poziomu Studio możemy decydować o udostępnianiu danych itp. Za jego sprawą możemy jednak przede wszystkim tworzyć i zarządzać naszymi kampaniami reklamowymi. Będzie to zatem praktyczne narzędzie, zarówno dla indywidualnych reklamodawców, jak i dla całych agencji.
Jest obecne w Google DoubleClick przede wszystkim z uwagi na możliwość optymalizacji dostępności naszych reklam. Możemy dzięki temu narzędziu pozwolić sobie na analizę słów kluczowych, a tym samym stawki CPC będą ustawiane elastycznie – najlepsze w danym momencie. Istotny jest fakt, że narzędzie działa w czasie rzeczywistym i udostępnia też w ten sposób dane. Możemy zatem stale monitorować, na bieżąco efektywność naszych kampanii reklamowych.
Dlaczego warto wykorzystywać Google DoubleClick?
Google DoubleClick warto wykorzystywać przede wszystkim z uwagi na fakt, że jest to część składowa większego narzędzia – Google Marketing Platform, gdzie znajdziemy również rozwiązania takie jak Google Analytics 360. Jeśli chcemy scentralizować wykorzystywane przez nas narzędzia, będzie to świetny pomysł. Dlaczego jeszcze warto zainteresować się współczesnym Google DoubleClick?
- Wielozadaniowość – Google DoubleClick można wykorzystywać przy użyciu Google Marketing Platform. Jest to najprościej mówiąc zbiorcza platforma, na której umieszczono narzędzia przydatne z punktu widzenia marketingu. Zatem z poziomu jednej platformy, będziemy mogli wykonywać praktycznie wszystkie przydatne czynności na potrzeby kampanii reklamowych.
- Wielofunkcyjność – łączy się z poprzednią korzyścią. Jednak chodzi tutaj przede wszystkim o fakt, że narzędzia w ramach platformy są ze sobą połączone. Wzajemnie się uzupełniają i pozwalają na zbiorcze zarządzanie naszymi działaniami.
- Funkcja informacyjna – informacja jest bardzo cennym towarem. Z poziomu Google DoubleClick otrzymujemy wiele istotnych informacji, które będziemy mogli wykorzystać do optymalizacji naszych kampanii reklamowych, jak np. ile wejść na stronę wygenerowała reklama, jak często jest wyświetlana, czy jest to w widocznym miejscu itp.
Podsumowanie
DoubleClick to narzędzie służące do działań reklamowych w Internecie. Od 2008 roku należy do Google, a obecnie wchodzi w skład zbiorczej platformy – Google Marketing Platform. Za pomocą Google DoubleClick możemy wykonywać wszystkie niezbędne czynności w przypadku kampanii reklamowych – tworzyć je, projektować, zarządzać nimi itp. Warto zaznaczyć, że jest to także istotne źródło informacji o użytkownikach. To wszystko sprawia, że naprawdę warto wykorzystać Google DoubleClick w naszych działaniach reklamowych.
Dodaj komentarz