SEO – Search Engine Optimization to jak wiemy optymalizacja stron pod wyszukiwarki internetowe. Chociaż tak przedstawione zagadnienie wydaje się być dość proste, to czynników mających wpływ na SEO jest naprawdę mnóstwo. To wszystko sprawia, że całość tego zagadnienia, może się okazać naprawdę twardym orzechem do zgryzienia. Dlatego, aby lepiej zrozumieć o co w tym wszystkim chodzi i jak znaleźć się na szczycie organicznych wyników wyszukiwania, warto przyjrzeć się najważniejszym zasadom SEO. To one pozwolą nam osiągnąć nasz zamierzony cel.
Spis treści:
10 zasad SEO, które musisz znać
W celu osiągnięcia wysokich pozycji w organicznych wynikach wyszukiwania, musisz poznać zbiór najważniejszych zasad SEO, bez których nie uda Ci się osiągnąć swojego celu. Ich kolejność nie ma większego znaczenia. Wszystkie z nich są tak samo ważne, a nawet małe niedopatrzenie, przy kierowaniu się którąkolwiek z nich, może przesądzić o niepowodzeniu. Dlatego należy pamiętać, aby poświęcać wszystkim 10 zasadom SEO, taką samą uwagę.
Słowa kluczowe
Bez słów kluczowych w SEO oraz w kampaniach reklamowych, ani rusz. Na samym początku swoich działań powinieneś zająć się odpowiednim doborem słów kluczowych do swojej sytuacji, branży, firmy itp. W dużej mierzę, to wokół nich będzie budowana Twoja strategia SEO. Skąd wiedzieć, na które słowa kluczowe warto się zdecydować? Pomocne w tym celu mogą być dostępne na rynku narzędzia.
Za przykład może posłużyć Google Keyword Plannerem, który jest wbudowanym narzędziem w Google Ads, a dostępny jest za darmo (nie musimy posiadać kampanii reklamowej, aby z niego skorzystać). Bierze on pod uwagę różne parametry, którymi warto się kierować. Wystarczy wpisać np. nazwę naszej branży, a narzędzie podsunie nam najlepsze słowa kluczowe pod kątem wskazanej przez nas frazy.
Intencje wyszukiwania użytkowników
W kontekście słów kluczowych, ale także wszystkich późniejszych działań w Internecie, bardzo istotne będą intencje wyszukiwania użytkowników. Czyli to, co kieruje użytkownikami, że wykorzystują takie, a nie inne zapytania w wyszukiwarce. Mówiąc jeszcze prościej – do czego wykorzystują wyszukiwarkę. To pozwoli nam odpowiadać na potrzeby użytkowników, za co nam odpłacą i zostanie to zauważone, przez samo Google.
Zadbaj o odpowiednie UX strony
UX – Warto o tym pamiętać już na poziomie samego projektu strony internetowej. Odpowiednia architektura informacji, responsywność strony, brak nachalności, odpowiednie wielkości elementów i wiele, wiele więcej. To wszystko sprawi, że Twoja strona będzie kreowała pozytywne wrażenia u użytkowników oraz będzie dla nich po prostu przyjazna. Zestawiając to z zasadą Google, który stawia dobro i wygodę użytkowników na pierwszym miejscu, będzie to naprawdę kluczowe zagadnienie również dla SEO.
Prędkość strony
Na prędkość ładowania się stron wpływa bardzo wiele czynników. Warto jednak zaznaczyć, że jest ona naprawdę kluczowa w przypadku SEO. Przede wszystkim, im strona jest szybsza, tym mniejszy współczynnik odrzuceń może posiadać. Użytkownicy będą chcieli na niej przebywać, nie będą się niecierpliwili itp. Co więcej, Google stawia najszybsze witryny na uprzywilejowanej pozycji, wiedząc, że użytkownicy cenią sobie ich prędkość ładowania.
Aby sprawdzić, czy nasza strona jest odpowiednio zoptymalizowana pod tym względem, wystarczy wykorzystać takie narzędzie jak PageSpeed Insights. Uwzględni osobno prędkość ładowania się strony na urządzeniach stacjonarnych oraz mobilnych, a także wskaże obszary, które powinniśmy poprawić wraz ze stosownymi wskazówkami.
Twórz wartościowe i unikalne treści
O ogromnym znaczeniu contentu w dzisiejszych czasach, nie trzeba już nikogo przekonywać. Można jedynie w myśl często powtarzanego sformułowania powiedzieć – “Content is King”. Im bardziej treści będą unikalne (niepowtarzające się), a także wartościowe dla użytkownika, tym wyższe będą nasze pozycję w wynikach wyszukiwania.
Jaki content jest wartościowy? Przede wszystkim taki, który jest wolny od błędów, posiada czytelną strukturę, odpowiednie nasycenie słowami kluczowymi, różnego rodzaju elementy graficzne urozmaicające poruszaną w tekście problematykę itp.
Hierarchizacja nagłówków
Aby content był wartościowy, musi posiadać m.in. przejrzystą, czytelną dla użytkownika strukturę. W tym celu dobrym rozwiązaniem może się okazać wykorzystanie odpowiednich nagłówków i ich hierarchii – h1, h2, h3, h4 itd. Pomoże to zaciekawić użytkownika, a także nada tekstom większej dynamiki.
Warto jednak pamiętać, że są względem hierarchizacji nagłówków odpowiednie zasady, np. nagłówek h1 może występować tylko raz na stronie, jako ten najważniejszy, mówiący o czym jest treść danej strony. W przeciwnym razie Google uzna taki artykuł za nieodpowiedni dla użytkowników i zastosowanie hierarchizacji nagłówków nie przełoży się na wysokie pozycję w wynikach wyszukiwania.
Link building
Odpowiednia strategia link buildingu prowadzi do powstania prawdziwej sieci powiązań. Jeśli Twoje treści jak i te, do których Ty odsyłasz użytkowników, będą odpowiedniej wartości. To można stworzyć naprawdę solidne źródło informacji. Google na pewno to zauważy i prędzej lub później się za to odwdzięczy. Warto jednak pamiętać, że zbyt nachalne i częste umieszczanie linków wszędzie gdzie jest to tylko możliwe, nie będzie dobrą praktyką. Odpowiednia wartość linków, również jest bardzo ważna.
Atrybuty alt obrazów
Każdy obiekt graficzny na stronie, który jest umieszczany przez Ciebie, powinien zostać odpowiednio opisany w kodzie źródłowym strony po przez alt obrazków. To także dobre miejsce na umiejętne wprowadzenie dodatkowych słów kluczowych. Google po prostu bierze to pod uwagę, dlatego z punktu widzenia SEO, odpowiednie opisanie grafik również jest bardzo ważnym czynnikiem.
Meta tagi
Meta tagi to inaczej Meta titles oraz meta descriptions. Chociaż uważa się, że ich znaczenie obecnie jest dużo mniejsze niż jeszcze kilka lat temu, to wciąż warto o nich pamiętać. Pozostawienie ich samych sobie może nam przysporzyć wiele kłopotów, a umiejętne wykorzystanie, pomoże nam przyciągnąć użytkownika.
Meta tagi to pierwsze elementy Twojej strony, z którymi użytkownik ma styczność, jeszcze przed wejściem na witrynę. Mają one zatem niepowtarzalną okazję do tego, aby swoim wyglądem odpowiednio zachęcić do wejścia i eksploracji źródeł na stronie. Dlatego wciąż uważa się, że są to bardzo ważne elementy SEO.
Przyjazne adresy URL
Odpowiedni ich wygląd również w SEO może wiele zdziałać. Przede wszystkim, przyjazne adresy URL to takie, które są odpowiednie dla użytkowników. Powinny być zatem krótkie, przejrzyste, łatwe do zapamiętania, tematyczne itp. Gdy tego typu cechy będzie posiadał adres URL, użytkownik w łatwy sposób będzie mógł do niego wrócić, bez konieczności szukania od nowa całej strony.
10 najważniejszych zasad SEO – kilka słów na koniec
SEO to złożony i skomplikowany obszar działalności, który ma za zadanie umieścić daną stronę, na jak najwyższych pozycjach w wyszukiwarce internetowej. SEO to nic innego jak właśnie optymalizacja stron internetowych, pod wyszukiwarki.
Dlatego, aby lepiej zrozumieć działania z tego zakresu, warto znać 10 najważniejszych zasad SEO, którymi kierują się specjaliści w tej dziedzinie. Zastosowanie się do wszystkich z nich, nie zawsze będzie możliwe. Bardzo wiele zależy od naszej sytuacji. Jednak jeśli możemy sobie na to pozwolić, to prawdopodobnie osiągniemy pierwsze miejsca w organicznych wynikach wyszukiwania.
Dodaj komentarz