Od dłuższego już czasu, tworząc własny content wiemy, że musi być on wartościowy i interesujący, ponieważ tego oczekuje od nas Google i użytkownicy. Tego typu treści są po prostu nagradzane w postaci wysokich pozycji w organicznych wynikach wyszukiwania, aby użytkownicy mogli szybciej je odnaleźć. Jednak jeśli prowadzisz własnego bloga, sam pewnie doskonale zdajesz sobie sprawę, że nie wszystkie treści są dla Ciebie tak samo ważne. I tutaj pojawiają się Cornerstone Content oraz Content Curation.
Spis treści:
Czym są cornerstone content oraz content curation?
Cornerstone tłumacząc z języka angielskiego to kamień węgielny, a zatem swego rodzaju podstawa, fundament. W przypadku cornerstone content będziemy zatem mówić o najważniejszych, podstawowych, fundamentalnych treściach konkretnej strony internetowej, profilu, kanału itp. Cornerstone content może również odnosić się do odpowiedniej i silnej struktury linków wewnętrznych. Chodzi o odpowiednie połączenia pomiędzy treściami w ten sposób, aby były one wyczerpującym wyjaśnieniem fundamentalnego, określonego tematu.
Content curation natomiast, można tłumaczyć jako “kuratorstwo treści”. Najprościej mówiąc, będzie to przeszukiwanie dużych ilości zbiorów danych, treści itp., a następnie wybranie tych najbardziej istotnych i przedstawianie ich w dogodnej, przystępnej dla odbiorców formie. Oczywiście będziemy dokonywać “kuratorstwa treści” pod kątem określonych wcześniej kryteriów, których przykładem mogą być właśnie nasi odbiorcy.
Łącząc ze sobą te dwa swoiste rodzaje contentu, możemy otrzymać naprawdę solidne podstawy pod budowanie np. swojego bloga lub profilu w social mediach itp. Za sprawą curation contentu będziemy mieli odpowiednią ilość danych do przekazywania ich, jakimś kanałem komunikacji, a następnie wykorzystując cornerstone content, zajmiemy się odpowiednim ich osadzeniem np. na stronie internetowej. W ten sposób, szybko stworzymy fundamenty do treści na naszym blogu, a następnie będziemy mogli je odpowiednio rozbudować w spójny i logiczny sposób.
Jak prawidłowo wykorzystywać te dwa rodzaje contentu?
Content curation to swego rodzaju pierwszy krok, który musimy zrobić w stronę cornerstone contentu. Jak to możliwe? Spójrzmy na to w ten sposób. Posiadamy dostęp do Internetu, a zatem mamy do dyspozycji olbrzymie zasoby wiedzy z przeróżnych dziedzin. Tworząc np. firmowego bloga musimy zastosować curation content, aby wyselekcjonować takie treści, które będą przydatne np. dla naszych odbiorców.
W ten sposób otrzymujemy już w pewnym sensie ograniczony zbiór, który na pewno jest dość duży. Możemy zacząć przedstawiać poszczególne tematy w artykułach na blogu, rozpoczynając swoją twórczą przygodę. Jednak tworząc treści na wszystkie tematy, które będą odpowiadały naszej branży i naszym odbiorcom, w łatwy sposób możemy trafić w wyszukiwarkowy niebyt.
Tutaj wkracza cornerstone content. Dzięki niemu będziemy wiedzieć, na jakim temacie najbardziej powinniśmy się skupić, a tym samym, czym powinniśmy się kierować w przypadku naszego bloga. To właśnie te treści będą dla nas najważniejsze, będą fundamentem całego contentu, który będziemy zamieszczać, a reszta będzie tylko uzupełnieniem, dodatkiem. Najlepiej zobrazować cornerstone content na konkretnych przykładach:
- W przypadku agencji marketingu internetowego, cornerstone contentem będą treści dotyczące pozycjonowania stron, kampanii Google Ads lub optymalizacji SEO.
- Jeśli tworzymy blog na stronie sklepu ze sprzętem narciarskim, cornerstone contentem mogą być treści dotyczące rodzajów nart, tego jak je dopasować do naszych warunków fizycznych itp.
- Cornerstone content dla piekarni mogą stanowić treści, które dotyczą głównym produktów, np. sposobów na pieczenie chleba lub najlepszych produktów wykorzystywanych w tym procesie itp.
Chodzi zatem o najbardziej istotne dla danej branży tematy, które są absolutnie kluczowe np. do zrozumienia całości zagadnień poruszanych na blogu itp.
Cornerstone content i content curation – kilka słów na koniec
Warto zaznaczyć, że z powodzeniem można wykorzystać odwrotne podejście. Oznacza to, że najpierw możemy wyszukać swój cornerstone content i stworzyć fundament naszych treści, a następnie za sprawą content curation rozbudowywać pod względem tematycznym spójną treść. Co najważniejsze, będziemy mieli pewność, że wszystko wewnątrz naszego kanału komunikacyjnego ze sobą koresponduje.
Cornerstone content w takim wypadku będzie swego rodzaju wyznacznikiem, drogowskazem kierunku rozwoju naszego bloga. Trzeba przyznać, że takie podejście jest dużo częściej spotykane w Internecie. Jednak chcieliśmy w naszym artykule pokazać, że nie jest to jedyne rozwiązanie.
Dodaj komentarz