Chcąc stworzyć skuteczną komunikację mailową z klientem, często możemy zetknąć się ze ścianą. Zalet płynących z odpowiednio skonstruowanego mailingu jest naprawdę wiele, jednak tylko małej grupie osób udaje się osiągnąć sukces na tym polu. To wszystko sprawia, że często poszukujemy wskazówek, porad, które pomogą nam zwiększyć wskaźnik open rate naszych wiadomości, a tym samym skuteczność działań mailingowych. Jednym z kluczowych elementów, które zdecydowanie wpływają na ten wskaźnik, jest tytuł maila.
Spis treści:
Dlaczego tytuł maila jest tak ważny?
Tytuł maila pełni ogromną rolę w działaniach e-mail marketingowych. Przede wszystkim jest to jeden z niewielu elementów, które możemy zobaczyć z głównego panelu skrzynki mailowej, zaraz obok nadawcy i kilku pierwszych słów treści wiadomości.
Ograniczone miejsce dla tytułu naszych maili sprawia, że musimy odpowiednio zagospodarować przestrzeń i określić długość naszych tematów mailowych. Co ciekawe, jak pokazuje badanie przeprowadzone przez firmę Invesp, przy zbyt długich tytułach maili wskaźnik OR systematycznie spada w dół. Dlatego tytuł maila może być naprawdę skutecznym narzędziem w mailingu, jeśli odpowiednio go przygotujemy.
10 porad – jak tworzyć skuteczne tytuły mailowe
Skupmy się teraz na tym, jak przygotować tytuł maila w taki sposób, aby przekładało się to na skuteczne działania mailingowe. Zastosowanie się do tych porad, może realnie zwiększyć wskaźnik OR dla naszych kampanii mailowych. O czym powinniśmy pamiętać?
- Długość tematu maila – jak pokazuje badanie przeprowadzone przez firmę Invesp, Open Rate dla maili o długości tytułu wynoszącej 25 znaków drastycznie spada. Najlepsze wyniki możemy uzyskać jeśli nasz temat będzie wynosił od 5 do 15 znaków, jednak najlepsze wyniki są dla tytułów o długości 10 znaków (21%).
- Nawiązywanie do świąt i wydarzeń – w temacie maila dobrą praktyką jest przywoływanie określonych okazji, oczywiście w zależności od naszej branży. Jeśli posiadamy sklep internetowy, warto przedstawić nasze produkty jako idealne na prezent na święta, walentynki, dzień dziecka itp.
- Personalizacja tematu – personalizacja jest dobra na każdym etapie kontaktu z odbiorcami. Możemy ją także wykorzystać w tytule maila. Dobrym pomysłem będzie połączenie personalizacji z wcześniejszymi zakupami danej osoby w naszym sklepie (jeśli miało to miejsce).
- Nawiązywanie do aktualnego okresu – dobrym pomysłem w kontekście skutecznego tytułu maila będzie także przywoływanie np. rozpoczynającego się semestru szkolnego lub pór roku itp. W ten sposób pokazujemy odbiorcom, że zdajemy sobie sprawę z ich aktualnych potrzeb.
- Wykorzystanie grywalizacji – jeśli Twoi odbiorcy zbierają jakiegoś rodzaju punkty lub przedmioty na Twojej stronie, warto jest wykorzystać również to na swoją korzyść w przypadku tytułów mailowych. Jeśli przypomnisz klientowi, że brakuję mu już nieznacznej liczby punktów do jakiejś nagrody, najprawdopodobniej go to zainteresuje.
- Wywieranie wpływu na ludzi – tytuł maila to także odpowiednie miejsce, aby wykorzystać np. społeczny dowód słuszności, o którym pisaliśmy nieco więcej jakiś czas temu. Możemy zaznaczyć, że przesyłamy najczęściej wybierane produkty z naszego sklepu. Skoro innym się spodobały, to może Tobie także się przydadzą. Oczywiście powinniśmy wziąć pod uwagę to, czy konkretna osoba, nie kupiła już tych produktów. W przeciwnym razie, nic nie zyskamy, a wręcz stracimy.
- Operowanie ciekawością – z uwagi na ograniczoną liczbę miejsca w tytule maila, możemy wprowadzić nutkę tajemniczości, która zainteresuje użytkownika. Możemy wykorzystać sformułowania typu “Odbierz prezent”, “zobacz co możesz wygrać” itp.
- Wezwanie do działania – temat maila z uwagi na ograniczone miejsce, a także pewne wyróżnienie graficzne z poziomu głównego ekranu poczty mailowej, to dobre miejsce do zastosowania CTA. Są one krótkim zwrotami, które wskazują odbiorcy wykonanie określonej czynności. Tytuł maila będzie świetnie się do tego nadawał.
- Ograniczenia czasowe – warto wykorzystać także oferty ograniczone czasowo. Odbiorcy, którzy zobaczą maila zatytułowanego “Nasza oferta”, raczej nie skorzystają z możliwości zapoznania się z nią. Jednak jeśli dołożymy do tego np. sformułowania typu “Tylko dzisiaj!”, temat maila nabierze większej atrakcyjności.
- Wykorzystaj nazwę odbiorcy – badania Invesp pokazują, że tytuły maila zawierające imię odbiorcy, mają wyższy wskaźnik OR (18,3%), niż tematy, które nie ich nie wykorzystują (15,7%). Zatem jeśli mamy taką możliwość, warto z niej skorzystać, aby zwiększyć skuteczność naszego mailingu.
Podsumowanie
Tytuł maila odgrywa bardzo ważną rolę w kontekście skutecznego mailingu. Powinniśmy o tym pamiętać przy każdej wysyłanej wiadomości do naszych odbiorców. Jeśli nie chcemy zginąć w gąszczu innych maili, które otrzymują klienci każdego dnia, powinniśmy dołożyć wszelkich starań, aby wykorzystać jak największą liczbę porad dotyczących skutecznego tematu maila.
Źródło: https://www.invespcro.com/blog/email-subject-lines-statistics-and-trends/
Dodaj komentarz