Google Display Network to kolejna pozycja z wachlarza narzędzi, które oferuje Google użytkownikom Internetu. Wykorzystuje się je w celach promocyjnych, a jak wiemy z poprzednich, omawianych na naszym blogu narzędzi giganta z Mountain View, swoją popularność zawdzięczają m.in. intuicyjności i prostocie w obsługiwaniu. Warto w takim razie poświęcić kilka minut i zapoznać się z Google Display Network za pomocą naszego artykułu.
Spis treści:
Czym jest Google Display Network?
Google Display Network (GDN) to sieć reklamowa od Google, dzięki której możemy m.in. zarządzać naszymi kampaniami z Google Ads. GDN działa od 2003 roku, a to co jest w nim najistotniejsze to fakt, że to właśnie za sprawą Google Display Network, otrzymaliśmy możliwość reklamowania swoich usług i produktów, nie tylko w obrębie wyszukiwarki Google, a także na zewnętrznych stronach internetowych.
Jak działa Google Display Network?
Kampanie w sieci reklamowej GDN możemy ustawić z poziomu naszego konta w Google Ads. Jest to jeden z typów kampani w tym narzędziu. Możemy zdecydować się na różne formy reklamy, a w tym na:
- Reklama pełnoekranowa – wyświetlana w chwili przejścia użytkownika na nową stronę/podstronę. Jest często spotykana, a jej obejrzenie (całości lub fragmentu) często jest wymagane, aby dostać się do interesujących nas treści.
- Reklama elastyczna – system kampanii GDN w tym wypadku automatycznie dobiera nagłówki, zdjęcia, opisy itp., aby stworzyć spersonalizowaną kombinację dla konkretnego odbiorcy, dzięki czemu możemy zwiększyć efektywność danej kampanii. W tym przypadku ograniczamy się do dostarczenia Google określonych zasobów, z których później będzie mógł korzystać, aby wyświetlić reklamę konkretnemu użytkownikowi.
- Baner reklamowy – jest najpopularniejszą formą reklamy w Internecie za pomocą sieci reklamowej. Wyświetla się w różnej formie w różnych miejscach stron internetowych. Najczęściej jako prostokątny komunikat z boku, na górze, na dole strony lub w wysuwanych okienkach.
Odpowiednio przez nas przygotowane materiały reklamowe będą następnie wyświetlane tylko konkretnym użytkownikom. System bierze pod uwagę zainteresowania, demografię, a także aktywność osób, oczywiście wszystko pod kątem określonych przez nas kryteriów.
W ten sposób osoby, które interesowały się zagadnieniami tematycznie związanymi z Twoją ofertą, którzy mają określoną lokalizację lub wiek, a także dodawały określone produkty do koszyka – otrzymają wskazane przez Ciebie materiały reklamowe. Wszystkie najważniejsze dla Ciebie parametry, możesz wskazać z poziomu narzędzia, aby docierać tylko do najważniejszych w Twoim przypadku grup odbiorców.
Jakie są zalety Google Display Network?
Aby lepiej zobrazować sobie to czym jest Google Display Network najlepiej skupić się na jego korzyściach. Jak wiemy ogromna popularność wyszukiwarki, przekłada się także na popularność narzędzi firmy, a tym samym jej rozmiar i rozmach. To może mieć ogromne znaczenie w przypadku prowadzenia skutecznych działań reklamowych. Dlaczego jeszcze warto zainteresować się Google Display Network?
- Liczba odbiorców – przede wszystkim warto zwrócić uwagę na skalę zasięgu GDN. Jak podaje Google, za pomocą jego sieci reklamowej możemy dotrzeć do użytkowników z naszymi reklamami w 35 milionach witryn i aplikacji, a także z poziomu innych usług od Google jak YouTube, Gmail itp.
- Optymalizacja kampanii – w Google Display Network mamy duże możliwości pod tym kątem. Określenie interesujących nas cech użytkowników, akcji przez nich wykonanych, może realnie wpłynąć na zwiększenie sprzedaży, konwersji, a także pomóc m.in. w budowaniu ogólnej świadomości marki.
- Remarketing – w GDN możemy zdecydować się także na działania remarketingowe, dzięki czemu dotrzemy nie tylko do nowych potencjalnych klientów, ale także do osób, które miały już jakiś kontakt z naszą marką.
- Elastyczność finansowa – Google Display Network pozwala również na dostosowanie rozliczeń wg naszych preferencji. Możemy wybrać pomiędzy płatnością za kliknięcia, działania, konwersje itp.
Google Display Network – kilka słów na koniec
Google Display Network będąc siecią reklamową, daje nam dużo większe możliwości reklamowe. Przede wszystkim nie ograniczamy się ze swoimi materiałami promocyjnymi tylko do wyszukiwarki. Korzystając z GDN mamy szansę na pojawienie się w innych witrynach zewnętrznych, co zwiększa ilość możliwych punktów styku pomiędzy marką, a użytkownikami.
Dzięki temu możemy zwiększyć efektywność naszych działań, a ogromne możliwości optymalizacyjne kampanii reklamowych tylko to potwierdzają. Określając konkretne cechy użytkowników od ich wieku, po czynności wykonywane na naszej stronie, możemy pozwolić sobie na spersonalizowanie przekazu reklamowego. A sama personalizacja w dzisiejszych czasach ma ogromne znaczenie.
Dodaj komentarz