Kategorie: Pozycjonowanie / Google Ads / Marketing / Narzędzia dla firm / Content Marketing / Social Media / WordPress

VD / Blog / Google Ads / Trueview for action – maksymalizacja liczby konwersji w kampaniach


Trueview for action – maksymalizacja liczby konwersji w kampaniach



13 grudnia 2021 (Zaktualizowano: 23 września 2024) 6-8 min. czytania

YouTube będąc drugą największą wyszukiwarką na świecie i jako własność Google, często jest niedoceniany. Nie oznacza to jednak, że nie może być skuteczny i atrakcyjny pod względem reklamowym. Przekaz audiowizualny, którego nieodzownym królem jest YouTube, jest bardzo atrakcyjny dla użytkowników. Dlatego też, na mapie Internetu YouTube jest ważnym punktem, a sam w sobie może być świetnym miejscem na reklamę.

Czym jest trueview for action?

Trueview for action to rodzaj reklamy na platformie YouTube. Jak nazwa wskazuje, charakteryzuje się tym, że będzie zachęcał użytkowników do ważnych czynności dla Twojego biznesu. Chociaż sam YouTube kojarzy się nam raczej ze światem influencerów, promocją wizerunkową, zwiększaniem świadomości odbiorców itp. To może być także skuteczny w przypadku działań związanych ze wzrostem konwersji.

Co wyróżnia trueview for action na YouTube?

Przede wszystkim warto zwrócić uwagę na format trueview for action. Jest to tzw. wideo In-Stream – reklama wyświetlać się będzie w trakcie oglądania materiałów na YouTube, przed nimi lub po nich. Może być pominięta po 5 sekundach (chociaż obecnie jest to coraz rzadziej spotykane), a towarzyszyć mu będą nagłówki zawierające do 15 znaków oraz przycisk CTA (call to action) do 10 znaków, który kierować będzie np. do naszej strony internetowej.


Pozycjonowanie stron ⇒ sprawdź, jak pomożemy Ci zwiększyć liczbę zapytań dzięki Google.

Poproś o ofertę na współpracę →

lub zadzwoń: tel. 515 280 209

Warto zaznaczyć, że po zakończeniu trueview for action, będzie wyświetlany tzw. ekran końcowy. Jest to automatycznie wygenerowany obraz, który jest tworzony na podstawie kanału na YouTube i wyświetla się przez 5/7 sekund w zależności od urządzenia. Z tego też względu ekranów końcowych nie da się pominąć. To wszystko pokazuje, że trueview for action, może być naprawdę skutecznym narzędziem w lejku sprzedażowym naszej firmy.

Przeczytaj również  Jak wybrać agencje SEM do prowadzenia kampanii Google Ads?

Jak wykorzystać trueview for action?

Oczywiście trueview for action będzie wykorzystywane w zależności od naszej sytuacji. Jednak przykłady zastosowania tego typu reklamy na YouTube, pozwolą nam lepiej zrozumieć, w jakich przypadkach będzie on najbardziej zalecany. Trueview for action, może być wykorzystywany na potrzeby:

  • wzrostu wizyt użytkowników na naszej stronie internetowej.
  • pozyskaniu istotnych informacji o użytkownikach. W jaki sposób? Trueview for action, może kierować użytkowników do formularzy kontaktowych na naszej stronie.
  • zwiększeniu sprzedaży, ponieważ może po prostu być reklamą naszych usług lub produktów.

To tylko przykłady, aby lepiej zobrazować cel wdrożenia trueview for action do strategii marketingowej. To wszystko pokazuje, że trueview for action, świetnie sprawdzi się w branży e-commerce, a także na potrzeby firmowych stron internetowych. 

Co więcej, YouTube udostępnia usługę Trueview for Shopping. Umożliwia ona przekierowywanie użytkowników na stronę z konkretnym produktem, a dzięki temu w łatwy sposób może on dodać produkt do koszyka.

Co jest ważne w przypadku trueview for action?

Trueview for action jest specyficznym typem reklamy. Przede wszystkim, przy decydowaniu się na ten rodzaj promocji, musimy pamiętać o najważniejszej rzeczy – mamy tylko 5 sekund. Użytkownicy bardzo często pomijają reklamy na YouTube, ale jest to wina, głównie źle dopracowanego komunikatu. 

VD Trueview for action - maksymalizacja liczby konwersji w kampaniach
Trueview for action - maksymalizacja liczby konwersji w kampaniach 2

W przypadku trueview for action, mamy tylko 5 sekund, w których naszym zadaniem jest zaciekawić użytkownika w takim stopniu, aby nie pominął on naszej reklamy, gdy będzie to już możliwe. W tym celu powinniśmy się skupić na kilku istotnych kwestiach:

  • Dynamizm – reklamy w przekazie audiowizualnym oddziałują na słuch oraz wzrok. Dlatego nasza reklama, aby zaciekawiła użytkownika musi maksymalnie to wykorzystać. Powinniśmy zadbać o odpowiednią zmianę scen, dostosowaną ścieżkę dźwiękową, a także stopniowe wprowadzanie użytkownika w przekaz (oczywiście w zależności od reklamy).
  • Estetyka – w truview for action również ważną rolę odgrywa estetyka. Odpowiednia typografia, operowanie światłem oraz cieniem, umiejscowienie elementów identyfikacji wizualnej marki, kolorystyka itp. Jak wiemy, to wszystko wpływa na odbiór komunikatów przez odbiorców. Dlatego jeśli zapewnimy naszej reklamie odpowiedni poziom estetyczny, możemy skłonić użytkownika do obejrzenia spotu do końca, co zwiększy szansę na uzyskanie konwersji.
  • Spełnienie celu – musimy jasno określić po co tworzymy reklamę. Jeśli chcemy wypromować jakiś produkt z naszej oferty, skupmy się na uzasadnieniu jego zakupu, czy będzie on użytkownikom niezbędny, do czego się przyda itp. Przedstawienie korzyści jakie z niego płyną, może okazać się niezbędne do realizacji naszego celu.
Przeczytaj również  Dynamiczny remarketing: Facebook oraz Google Ads

Trueview for action na YouTube nie zawsze przybierają formę krótkich kilkusekundowych reklam. Oznacza to, że dłuższe spoty również są skuteczne. Reklamy nawet 3 lub 4 minutowe, jeśli są odpowiednio dopracowane również mogą zaciekawić użytkownika. Tak było w przypadku kampanii znaczących firm, takich jak Nike, Adidas, Coca-Cola, Allegro i wielu innych. Wszystko zależy od tego jak dopracujemy naszą reklamę i w jakim stopniu będzie ona spełniała oczekiwania użytkowników.

Podsumowanie

Trueview for action to rodzaj reklamy, który będzie zachęcał użytkowników do działania. Wykorzystywany jest na platformie YouTube w formacie In-Stream. Z poziomu odbiorcy, oznacza to, że możemy go zobaczyć przed, w trakcie lub po zakończeniu oglądania interesującego nas materiału. Chociaż YouTube jest postrzegany raczej jako narzędzie wspierające działania wizerunkowe, to m.in. trueview for action pokazuje, że może także realnie wspierać działania marketingowe naszej firmy.


Dodaj coś od siebie i zostaw komentarz na temat "Trueview for action - maksymalizacja liczby konwersji w kampaniach"

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *