Kategorie: Pozycjonowanie / Google Ads / Marketing / Narzędzia dla firm / Content Marketing / Social Media / WordPress

VD / Blog / Google Ads / Banery remarketingowe Google Ads – wymagania, wymiary


Banery remarketingowe Google Ads – wymagania, wymiary



10 grudnia 2021 (Zaktualizowano: 23 września 2024) 6-8 min. czytania

Remarketing szczególnie w ostatnich latach stale zyskuje na popularności. Nic dziwnego, skoro okazuje się być skuteczną strategią pozyskiwania klientów. Oczywiście, nie można generalizować i remarketing nie sprawdzi się we wszystkich sytuacjach. Jeśli jednak wiesz, że Twoi odbiorcy wchodzą na Twoją stronę internetową lub porzucają zamówienia w Twoim e-sklepie, to właśnie remarketing może się okazać dla Ciebie receptą. Dlatego warto zainteresować się tematem banerów remarketingowych.

Co wyróżnia banery remarketingowe?

Baner remarketingowy to taki, który przede wszystkim będzie przekazywany dla ściśle określonej grupy odbiorców. Najczęściej będą to właśnie osoby, które w pewnym stopniu miały już styczność z Twoją marką lub produktem. 

Sam baner remarketingowy jest graficznym komunikatem, który najczęściej będzie wzywał do działania (np. zastosowanie call to action), a także przedstawiał produkty, które użytkownik np. dodał do koszyka, ale nie sfinalizował transakcji. Kampanie remarketingowe mogą być prowadzone za pośrednictwem e-maila, ale przede wszystkim poprzez wykorzystanie systemów reklamowych jak np. Google Ads.


Pozycjonowanie stron ⇒ sprawdź, jak pomożemy Ci zwiększyć liczbę zapytań dzięki Google.

Poproś o ofertę na współpracę →

lub zadzwoń: tel. 515 280 209

Banery remarketingowe – wymogi techniczne

Banery remarketingowe w Google mogą być naprawdę skuteczną metodą na zwiększenie sprzedaży. W celu przygotowania banerów remarketingowych musimy jednak spełnić najbardziej oczywistą rzecz – czyli wymogi techniczne od Google. Przede wszystkim, będą to wymiary, które w zależności od urządzenia są inne. Pełną specyfikację możecie znaleźć na oficjalnej stronie Google (tutaj), a przykładowo możemy wyróżnić:

Przeczytaj również  Audyt Google Ads - co to jest i na czym polega?

Wymiary banerów na ekrany komputerów:

  • 250 x 250 px
  • 728 x 90 px
  • 336 x 280 px
  • 120 x 600 px
  • 750 x 300 px

Wymiary banerów na urządzenia mobilne:

  • 300 x 50
  • 320 x 50
  • 320 x 100

Warto zaznaczyć, że maksymalny rozmiar naszego pliku, może wynosić 150 KB w każdym przypadku. Google akceptuje najpopularniejsze formaty graficzne czyli JPG oraz PNG, a ponadto mamy możliwość zamieszczenia animowanej reklamy w formacie GIF.

Tworzenie list i banerów remarketingowych

Znając już wymagania techniczne, możemy zająć się procesem tworzenia banerów remarketingowych. Następnym podstawowym i w sumie najważniejszym krokiem jest utworzenie listy remarketingowej. Po prostu musisz wiedzieć, do kogo kierować swoje banery. W tym celu trzeba wkleić kod remarketingowy do kodu źródłowego naszej strony pomiędzy tagami <head> oraz </head>. Trzeba to zrobić dla każdej strony w naszej witrynie, z której chcemy zbierać dane.

Gdy będziemy mieć już naszą listę remarketingową, musimy stworzyć sam baner. Możemy wykorzystać m.in. Google Ads, które umożliwia tworzenie reklam graficznych lub za pośrednictwem innego programu. Najważniejsze jest, aby grafika spełniała wymogi techniczne. 

Warto jednak zaznaczyć, że banery remarketingowe, aby spełniały swoją rolę, powinny być także odpowiednio dopracowane. Dlatego znaczna część osób, decyduje się na zlecenie tego zadania jakiemuś grafikowi, który zadba o wszelkie detale.

Przeczytaj również  Czym jest optymalizacja stawek w Google Ads?

Jak powinien wyglądać baner remarketingowy?

Jeśli zdecydujemy się na własnoręczne wykonanie banera remarketingowego, powinniśmy pamiętać o kilku istotnych kwestiach:

  • Adresaci – tworząc baner pamiętaj, że są to osoby, które już miały styczność z Twoją firmą. Nie ma sensu nadmiernie wyróżniać w obrazie np. nazwy firmy, a wystarczy jedynie umiejętnie umieścić logo, aby odbiorca mógł sobie o Tobie przypomnieć.
  • Spójność – zadbaj o to, aby Twój baner był spójny z ogólną komunikacją marki itp. Ważne jest także, aby jego kompozycja nie była zaburzona. Odpowiednie rozmieszczenie wszystkich elementów, produktów, tekstu, odpowiedni font. To wszystko wpłynie na odbiór Twojego banera remarketingowego.
  • Umiarkowanie – nie staraj się umieszczać zbyt wielu treści. Pamiętaj, że o ile w programie graficznym to wygląda w porządku, o tyle w formie banera na jakiejś stronie internetowej może już wyglądać dużo gorzej. Dlatego warto jest każdy element przemyśleć dwa razy, zanim ostatecznie wykorzystamy nasz projekt.

Podsumowanie

Banery remarketingowe to dobre narzędzie pozyskiwania klientów. Jednak jak to zwykle bywa, trzeba mieć się na baczności i kilka rzeczy o nich wiedzieć. Przede wszystkim absolutną podstawą będzie lista remarketingowa. Bez niej nie będziemy mieli komu wysyłać naszych banerów. 

Należy również pamiętać, że banery remarketingowe należy odpowiednio przygotować. Z tego względu często dobrym pomysłem, będzie po prostu zlecenie ich wykonania profesjonalnemu grafikowi. Będzie to droższe rozwiązanie, ale mamy większą pewność, że nasze działania będą skuteczne.

Źródło:
https://support.google.com/google-ads/answer/1722096?hl=pl#zippy=%2Canimowane-i-nieanimowane-reklamy-graficzne


Dodaj coś od siebie i zostaw komentarz na temat "Banery remarketingowe Google Ads - wymagania, wymiary, jak przygotować?"

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *