Kategorie: Pozycjonowanie / Google Ads / Marketing / Narzędzia dla firm / Content Marketing / Social Media / WordPress

VD / Blog / Marketing / 6 pomysłów na wpisy blogowe


6 pomysłów na wpisy blogowe



16 listopada 2021 (Zaktualizowano: 23 września 2024) 6-8 min. czytania

W przypadku prowadzenia bloga, zazwyczaj schemat jest prosty. Jeśli nie jesteś doświadczony w tego rodzaju działaniach, ale chcesz prowadzić np. bloga firmowego, bardzo szybko może się okazać, że wymyślanie tematów będzie trudniejsze niż Ci się zdawało. Czyli schemat będzie wyglądał mniej więcej tak: zakładasz bloga, przygotowujesz kilka wpisów, pustka. Dzisiaj postaramy się znaleźć odpowiedź na tę pustkę.

Przede wszystkim, narzędzia…

Narzędzia wydają się być podstawową formą wsparcia, nie tylko w przypadku szukania pomysłów na tematy do Twojego bloga. W szukaniu czegokolwiek, zawsze przyda Ci się Internet. Może wydawać się to mało odkrywcze, ale jest to najprostsze, a według wielu także najskuteczniejsze narzędzie. 

Należy zaznaczyć, że sam Internet to za mało, ponieważ trzeba jeszcze umieć w nim szukać – a to często jest lekceważone. W takim razie, na co warto zwrócić uwagę, gdy szukamy pomysłów na wpisy blogowe?


Pozycjonowanie stron ⇒ sprawdź, jak pomożemy Ci zwiększyć liczbę zapytań dzięki Google.

Poproś o ofertę na współpracę →

lub zadzwoń: tel. 515 280 209

  • Media społecznościowe – sprawdź jakie tematy są nośne i budzą zainteresowanie. To zawsze dobry sposób. Możesz również sprawdzić YouTube, może być przecież vlog na temat, na który nikt jeszcze nie napisał. Wykorzystaj to.
  • Google – hegemon z Mountain View ma w swoim pakiecie olbrzymią liczbę przydatnych narzędzi. Możesz wykorzystać m.in. Google Trends, gdzie będziesz mógł sprawdzić jak często użytkownicy szukają informacji na określony temat. Wykorzystaj także samą wyszukiwarkę patrząc na listę podobnych wyszukiwań lub wpisując kilka słów i patrząc na podpowiedzi Google. Coś jest podobne? – nie oznacza to, że jest identyczne.
  • Narzędzia SEO – są one przydatne nie tylko do pozycjonowania stron internetowych. Możesz np. badać poszczególne frazy kluczowe i sprawdzać ich różne warianty, słowa pokrewne itp. Może okazać się to bardzo przydatne przy wymyślaniu tematów do Twojego bloga.
Przeczytaj również  Outbound marketing - co to jest?

Poza samymi narzędziami, warto przede wszystkim opierać się na własnych wyszukiwaniach i doświadczeniach. Jeśli działasz w branży od jakiegoś czasu, na pewno jest mnóstwo rzeczy, które chcesz przekazać swoim odbiorcom. Wystarczy, że przeanalizujesz swoje działania pod kątem tematycznym. Na pewno coś się znajdzie.

Czym się kierować w poszukiwaniach?

Poza sprawdzeniem nośności tematów czy popularności branż w omawianych wyżej narzędziach, warto jest również wiedzieć, po co to wszystko robisz. Tworząc swoje wpisy blogowe, robisz to po to, aby użytkownicy chcieli czytać Twoje treści. 

Powinny być więc przede wszystkim atrakcyjne. Co to oznacza? Powinny zawierać wartościowy content, nie być duplikatami, odsyłać do innych ciekawych publikacji itp. Warto o tym pamiętać już na samym początku naszej przygody z blogosferą.

Metody pozyskiwania tematów na bloga

Podsumujmy dotychczasowe informacje. Wiemy jakich narzędzi używać i czym się kierować przy poszukiwaniach. Mimochodem zostały przemycone również pewne sposoby na znalezienie ciekawych pomysłów na wpisy blogowe. Co jeszcze możemy zrobić, aby znaleźć ciekawe tematy do naszego bloga?

  • Co piszą inni?

Konkurencja nigdy nie śpi. W przypadku prowadzenia bloga, to akurat dobrze. Możesz się sugerować, ale nigdy nie kopiuj. Widzisz, że firma z Twojej branży np.  w ciekawy sposób opowiada o tym samym co Ty robisz w ponad 1000 artykułach, a Ty masz zaledwie 20? 

Przeczytaj również  Co musisz wiedzieć o prowadzeniu sklepu internetowego ?

Zobacz jak oni podchodzą do tematów i o czym piszą. Być może uznałeś coś, za oczywiste lub wiedzę, którą nie warto się dzielić? Konkurencja może pomóc Ci spojrzeć na to z zupełnie innej perspektywy.

  • Święta, święta i po …

To prawda, że tematy nawiązujące do świąt i różnych okazji, charakteryzują się sezonowością, ale nie skreślaj tego typu contentu. Zbliża się dzień kobiet? Możesz napisać tekst i odwołać się do możliwych prezentów z Twojego asortymentu lub nawiązać do tego święta w inny sposób. Może znalazłeś ciekawy temat przez to skojarzenie? Podziel się tym z odbiorcami.

  • Użytkownicy i Ty

Przede wszystkim zwróć uwagę na to, czego szukają użytkownicy, a co będzie zakresem tematycznym zahaczać o Twoją działalność. Wykorzystaj do tego dostępne, wspomniane wyżej narzędzia. Użytkownicy w Internecie są najważniejsi, co do tego nie ma wątpliwości. Nie możesz jednak zapominać o sobie. Sprawdź o czym już pisałeś, może przyda się aktualizacja albo rozszerzenie tematu? Inne ujęcie, nawiązanie? Istnieje wiele możliwości dlatego zerknij na to co już stworzyłeś.

Podsumowanie

Tworząc materiały na swojego bloga, prędzej czy później spotkasz się z problemem pustki. Nie można jednak się załamywać. Pomysły na wpisy blogowe są dosłownie wszędzie, wystarczy korzystać z dnia z myślą o swoim blogu, a na pewno coś Ci przyjdzie do głowy. Poza oczywistym nastawieniem, warto korzystać również z dostępnych narzędzi i analizować wszystko co znajdujesz w Internecie. Nie znasz dnia, ani godziny, ale tematów do Twojego bloga, na pewno jest jeszcze wiele do omówienia.


Dodaj coś od siebie i zostaw komentarz na temat "6 pomysłów na wpisy blogowe"

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *