Dla konsumentów najkorzystniejszą ceną wysyłki we wszystkich sklepach internetowych, jest po prostu jej brak. Jednak czy tego typu zabieg może negatywnie wpłynąć na naszą działalność? Informacje typu “Dostawa gratis” nie elektryzują już odbiorców w takim stopniu, jak to miało miejsce jeszcze klika lat temu. Jednak jak pokazuje raport Gemius “E-commerce Polska 2020” zabiegi związane z nieobciążaniem kupującego kosztami dostawy, zachęcają zainteresowanych do częstego robienia zakupów online. Co więcej, warto rozważyć opcję darmowej dostawy, w przypadku przekroczenia pewnego pułapu cenowego w zamówieniu, przez co odbiorcy będą skłonni kupić więcej naszych produktów.
Spis treści:
Darmowa dostawa w e-sklepie
W prowadzeniu sklepu internetowego dostawa powinna być brana pod uwagę przy obieraniu strategii cenowej. Warto już na samym początku rozważyć wszystkie za i przeciw. Przeanalizować różne warianty wysyłek, czy podjąć współpracę z firmą kurierską, czy też placówką pocztową. Równie istotne jest też przemyślenie, czy darmowa dostawa w przypadku naszego sklepu będzie opłacalna. Jeśli tak, należy ją wykorzystać co może znacząco wpłynąć na wzrosty sprzedaży. Jeśli darmowa wysyłka będzie na granicy opłacalności, warto wprowadzić ten wariant dostawy od określonej kwoty.
Wzrost sprzedaży
Aby uzyskać określony efekt przez darmową dostawę, musi być to odpowiednio zaplanowane. Przede wszystkim możemy nagradzać lojalność klientów darmową dostawą oferując ją od niższej kwoty zamówienia. Pozwoli to na związanie się konkretnego odbiorcy z nasza marką, a to jest już wartością samą w sobie. Ponadto jak można przeczytać w raporcie Gemius “E-commerce w Polsce 2021”, pandemia zmieniła znacząco rynek internetowy. Autorzy podają, że 77% internautów dokonało przynajmniej raz zakupów online. Można z tego wysnuć wniosek, że jeśli już się korzysta z Internetu – również korzysta się z ofert sklepów internetowych. Dlatego ważnym jest, aby nasza oferta nie przestraszyła klientów. Jeśli zaoferujemy bezpłatną wysyłkę, ale będziemy zawyżać cenę samego produktu względem konkurencji, odbiorcy nie zdecydują się na naszą ofertę. Dlatego należy podchodzić do tej sprawy z odpowiednim wyczuciem i odnaleźć złoty środek w naszej konkretnej sytuacji.
Czy darmowa dostawa jest dla mnie?
Na to pytanie każdy musi sam odpowiedzieć. Pomocna w tym przypadku może być opinia kogoś z zewnątrz, kto postara się o obiektywne ocenienie sytuacji. Jednak należy pamiętać, że jest to sprytne działanie marketingowe, które wykorzystane umiejętnie pozwoli na zdobycie przewagi nad konkurencją, tym bardziej jeśli nie oferuję ona tego typu wysyłek. Jako argumentu można użyć strategii obranych przez niektóre marki odzieżowe. Poza darmową dostawą, oferują też darmowe zwroty, dzięki czemu kupujący z większą ochotą wybierają odzież, pomimo że nie mają możliwości jej przymierzenia.
Podsumowanie
Co o tym myślisz? Czy w Twoim przypadku darmowa wysyłka nie jest dobrym pomysłem? Przeanalizuj raz jeszcze swoją sytuację sprawdzając średnią wartość koszyka, czy też stan finansowy sklepu. Jeśli nie wynika z nich wprost, że możesz sobie pozwolić na tego typu działanie, rozważ tę opcję przynajmniej dla lojalnych klientów, czy też od określonej kwoty zamówienia. Dzięki temu zwiększysz średnią wartość koszyka, a wpływy finansowe mogą okazać się dużo korzystniejsze niż w przypadku odpuszczenia sobie darmowej dostawy. Jest to jedno z wielu narzędzi marketingowych, których wykorzystanie zależy tylko od nas samych.
Źródło: https://www.gemius.pl/wszystkie-artykuly-aktualnosci/e-commerce-w-polsce-2020.html
Dodaj komentarz