Kategorie: Pozycjonowanie / Google Ads / Marketing / Narzędzia dla firm / Content Marketing / Social Media / WordPress

VD / Blog / Narzędzia dla firm / Projektowanie i tworzenie sklepów internetowych


Projektowanie i tworzenie sklepów internetowych



24 września 2021 (Zaktualizowano: 19 maja 2022) 6-8 min. czytania

Sklep internetowy jest obecnie koniecznością w przypadku większości działalności opierających się o handel. Jeżeli sprzedajesz produkty na szerszą skalę niż lokalnie, staje się on wręcz obowiązkowy. Pytanie nie brzmi więc, czy warto go zakładać, tylko jak to zrobić. W niniejszym tekście, w którym podajemy różne rozwiązania, znajdziesz na nie odpowiedź.

Zlecenie zewnętrznej agencji

Zlecając wykonanie sklepu internetowego doświadczonej, zewnętrznej agencji marketingowej, możesz liczyć na profesjonalne rezultaty. W takich firmach pracują specjaliści od poszczególnych elementów sklepu internetowego, np. designu, programowania, user experience, optymalizacji pod kątem czy pozycjonowania stron, więc nie ma mowy o przypadku.

Jeżeli wybierzesz dobrą agencję z szerokim i godnym zaufania portfolio, powinieneś otrzymać wysokiej jakości, w pełni profesjonalny sklep internetowy dopasowany do Twoich potrzeb i możliwości. Minusem tego rozwiązania jest wysoki koszt, z jakim wiąże się wykonanie sklepu internetowego przez zewnętrzną agencję. Mówimy tu bowiem o kwotach rzędu co najmniej kilku tys. zł, na co bez wątpienia nie każdy przedsiębiorca może sobie pozwolić.

Przeczytaj również  Zmiana domeny a pozycjonowanie strony. Jak przekierować domenę?

Pozycjonowanie stron ⇒ sprawdź, jak pomożemy Ci zwiększyć liczbę zapytań dzięki Google.

Poproś o ofertę na współpracę →

lub zadzwoń: tel. 515 280 209

Współpraca z freelancerem

Mniej kosztowna jest współpraca z freelancerem, którego bez problemu znajdziesz w Internecie. Problemem może być natomiast to, że freelancer nie wykona dla Ciebie sklepu od A do Z, bo np. specjalizuje się w programowaniu i user experience, ale za to już projektowanie graficzne nie jest jego mocną stroną. Możesz więc otrzymać sklep niespełniający Twoich wymagań pod każdym względem albo niekompletny, który wymaga dopracowania przez innych freelancerów. Spodziewaj się za to korzystniejszych stron niż u agencji zatrudniającej wiele osób.

Wykonanie samemu

Szeroka dostępność technologii internetowych sprawia, że nawet przy niewielkiej wiedzy informatycznej można samemu założyć sklep internetowy, korzystając z gotowych, darmowych rozwiązań. Do dyspozycji masz m.in. następujące narzędzia:

Przeczytaj również  Co to jest Google Data Studio?

To tylko kilka przykładów całkowicie bezpłatnych systemów do obsługi sklepów internetowych, które są stosunkowo proste w obsłudze i nie wymagają znajomości programowania ani pozycjonowania stron. Co prawda laik sobie z tym nie poradzi, ale poświęcając trochę czasu na opanowanie wymaganej wiedzy, można z powodzeniem założyć sklep internetowy we własnym zakresie.

Gotowe skrypty vs. oprogramowanie na zamówienie

Co lepsze? Jak to zwykle bywa, odpowiedź brzmi – to zależy. Oprogramowanie tworzone na zamówienie jest droższe, ale bardziej dopasowane do Twoich indywidualnych potrzeb i wymagań, a więc zasadniczo lepsze niż gotowe skrypty. Za wykonanie systemu do obsługi sklepu internetowego trzeba jednak sporo zapłacić, podczas gdy postawienie go samemu w oparciu o gotowe skrypty nic nie kosztuje poza opłaceniem domeny i hostingu. Jeśli więc zależy Ci na jak najlepszych, najbardziej profesjonalnych efektach i dysponujesz dużym budżetem, wybór oprogramowania na zamówienie wydaje się właściwszą decyzją niż wykorzystanie gotowych skryptów, które są lepsze przy niewielkim budżecie i mniejszych wymaganiach.


Dodaj coś od siebie i zostaw komentarz na temat "Projektowanie i tworzenie sklepu internetowego"

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *