Kategorie: Pozycjonowanie / Google Ads / Marketing / Narzędzia dla firm / Content Marketing / Social Media / WordPress

VD / Blog / Pozycjonowanie / Jak sprawdzić widoczność strony w Google?


Jak sprawdzić widoczność strony w Google?



13 września 2021 (Zaktualizowano: 19 maja 2022) 6-8 min. czytania

Pozycjonowanie stron wymaga ciągłej kontroli efektów. Chcąc trzymać rękę na pulsie, trzeba regularnie monitorować pozycje witryny w wyszukiwarkach. Jak to robić sprawnie i skutecznie? Tego dowiesz się z poniższego tekstu.

Ręczne sprawdzenie

Najprostszym sposobem na sprawdzenie pozycji witryny na określone frazy kluczowe jest po prostu wpisanie ich w wyszukiwarkę i ręczna weryfikacja. Ta metoda ma jednak wiele wad, ponieważ przede wszystkim jest czasochłonna i nieefektywna, jeżeli chcesz sprawdzić więcej niż kilka słów kluczowych. Ponadto jest obarczona ryzykiem błędnego pomiaru ze względu na fakt, że wyniki wyszukiwania ustalane są indywidualnie dla każdego użytkownika i mogą się znacznie różnić w zależności od osoby. Rozsądnym rozwiązaniem jest sprawdzenie pozycji w trybie incognito, jednak wciąż nie gwarantuje on wiarygodnych rezultatów. Wszystko to powoduje, że na dłuższą metę i przy nieco większych projektach ręczny monitoring pozycji nie wchodzi w grę.

Przeczytaj również  Jak zbadać użyteczność strony?

Google Search Console

Google Search Console to narzędzie niezbędne w pozycjonowaniu stron, które przydaje się także przy sprawdzaniu pozycji witryny w wynikach wyszukiwania na różne słowa kluczowa. W celu weryfikacji należy otworzyć zakładkę Skuteczność w sekcji, w której na czytelnym wykresie można się dowiedzieć, na jakich pozycjach strona się wyświetla użytkownikom w odpowiedzi na wpisywane przez nich słowa kluczowe.


Pozycjonowanie stron ⇒ sprawdź, jak pomożemy Ci zwiększyć liczbę zapytań dzięki Google.

Poproś o ofertę na współpracę →

lub zadzwoń: tel. 515 280 209

Raport z skuteczności wyszukiwania to cenne narzędzie, które warto zastosować w pozycjonowaniu. Daje ono wiedzę na temat słów kluczowych wykorzystywanych przez użytkowników do wyszukiwania Twojej witryny. W oparciu o te informacje warto przygotować nowe bądź rozszerzyć obecne treści czy też wzmocnić pozycjonowanie na perspektywiczne słowa kluczowe, o które do tej pory nie udało się zadbać.

Bezpłatne i płatne programy

Rynek aplikacji do sprawdzania i monitorowania pozycji jest bardzo szeroki – każdy znajdzie coś dla siebie w zależności od potrzeb i możliwości. Jeżeli jesteś właścicielem niewielkiej witryny, na której nie zarabiasz, z łatwością wyszukasz w Google prosty program do jednokrotnego sprawdzania pozycji. Sprawa się komplikuje w przypadku stron komercyjnych, nastawionych na zysk, w które właściciel inwestuje. W takiej sytuacji znacznie lepszym rozwiązaniem jest wykupienie aplikacji przeznaczonej do monitorowania pozycji, której przykładem może być Unamo lub Senuto.

Przeczytaj również  Zmiana platformy sklepu internetowego a pozycjonowanie (SEO)

Monitoring pozycji to narzędzie, które archiwizuje informacje na temat pozycji, dzięki czemu widzisz, jak zmienia się ona w czasie. Obsługuje wiele słów kluczowych, co gwarantuje oszczędność czasu i możliwość błyskawicznego sprawdzenia pozycji dla różnych fraz. Czytelne wykresy upraszczają analizę i pozwalają na zorientowanie się, które metody i techniki promocji i pozycjonowania stron przynoszą oczekiwane rezultaty. Rozbudowane raporty jeszcze bardziej ułatwiają monitorowanie pozycji witryny w wynikach wyszukiwania.

Jeżeli potrzebujesz narzędzia do monitoringu strony internetowej, możesz również skontaktować się z nami – postaramy się udostępnić własne narzędzie.


Dodaj coś od siebie i zostaw komentarz na temat "Jak sprawdzić widoczność strony w Google?"

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *