Choć pozycjonowanie stron i kampanie linków sponsorowanych wciąż są najpopularniejszymi formami promocji w Internecie, to coraz częściej wykorzystuje się w tym celu content marketing. Co najważniejsze – z powodzeniem. Chcesz dowiedzieć się więcej na temat content marketingu? W takim razie przeczytaj poniższy tekst.
Spis treści:
Czym jest content marketing
Content marketingu to coraz popularniejsza w ostatnich latach forma marketingu internetowego, która bazuje na publikowaniu wartościowej treści skierowanej do określonej grupy odbiorców. Celem content marketingu może być m.in.:
- pozyskiwanie zapytań ofertowych,
- kreowanie wizerunku,
- nawiązanie komunikacji z obiorcami,
- promowanie usług i produktów,
- lepsze pozycjonowanie stron.
Skuteczny content marketing dostarcza użytkownikom treści, które są dla nic interesujące. Zadaniem ich autora jest przygotowanie angażujących, ciekawych, błyskotliwych materiałów, bo to one są podstawą content marketingu. Warto przy tym zaznaczyć, że treści powinny mieć różną formę, o czym wiele osób korzystających z tego sposobu promocji zdaje się zapominać. Należy ją dystrybuować za pomocą takich nośników jak:
- teksty – artykuły, e-booki, informacje prasowe, recenzje produktów, opinie itp.,
- materiały wideo – filmy, animacje,
- grafiki – infografiki, kolaże, memy, gify,
- materiały audio – podcasty, wywiady,
- prezentacje multimedialne.
Dywersyfikacja form treści publikowanych w ramach content marketingu przynosi korzyści zarówno jeśli chodzi o pozycjonowanie stron, jak i kreowanie wizerunku.
Content marketing w praktyce
Dlaczego warto stosować content marketing w celu promocji w Internecie? M.in. dlatego, że pozwala na zdobycie zaufania użytkowników i zbudowanie z nimi mocnej relacji. Udostępniając treści, które są dla nich interesujące i dają za darmo jakąś wartość, zyskujesz sobie przychylność odbiorców doceniających takie działania. W rezultacie, gdy będą chcieli skorzystać z usług lub kupić produkty, które Ty oferujesz, przyjdą właśnie do Ciebie, a nie do konkurencji, bo znają Cię z tekstów poradnikowych, filmów na Youtube czy e-booków.
Pamiętaj, że content marketing – podobnie jak pozycjonowanie stron – sam w sobie nie sprzedaje. Co prawda możesz opisać w artykule na blogu atuty danego produktu czy usługi, ale jeśli nie zrobisz tego w odniesieniu do potrzeb klienta albo w oparciu o case study, finalny efekt będzie przypominał bardziej prosty opis niż wartościowy tekst stworzony w ramach przemyślanej kampanii content marketingowej.
Content marketing jest dość czasochłonną i kosztochłonną strategią, która działa w dłuższej perspektywie czasowej. Dzięki niej możesz skutecznie wzmocnić markę, zwiększyć liczbę użytkowników na stronie czy poprawić sprzedaż w sklepie internetowym. Wymaga ona regularności, mądrego planowania i kreatywności, ale przy odpowiednim podejściu gwarantuje naprawdę znakomite rezultaty. Wszystko to powoduje, że warto włączyć content marketing do działań promocyjnych w Internecie.
Dodaj komentarz