Prowadząc swój biznes w sieci trzeba się liczyć z ogromną konkurencją. Jeśli chcemy przebić się z naszymi usługami i oferowanymi produktami konieczne są skuteczne działania marketingowe. Najlepszym rozwiązaniem jest oczywiście pozycjonowanie witryny w organicznych wynikach wyszukiwania. Większość osób szukając danej rzeczy po prostu wpisuje odpowiednie hasło w wyszukiwarce. Zastanówmy się więc, jakie działania optymalizacyjne musimy wcześniej wykonać, żeby skutecznie pozycjonować stronę internetową?
Spis treści:
Czym jest optymalizacja witryny?
Optymalizacją nazwiemy wprowadzanie wszelkich zmian na stronie internetowej do których należy m.in. właściwe dostosowanie contentu, kodu źródłowego oraz zdjęć po pozycjonowanie w wyszukiwarce Google. Wiele stron na gotowych systemach można w łatwy sposób zoptymalizować bez konieczności grzebania w kodzie HTML. Przede wszystkim najpierw specjalista SEO musi przeprowadzić kompleksowy audyt witryny pod kątem pozycjonowania. Powinien się wiedzieć, które elementy należy poprawić i co trzeba jeszcze uzupełnić. Mamy do dyspozycji wiele specjalistycznych narzędzi i programów, które nam w tym pomogą. Ostatecznie jednak, to specjalista SEO podejmuje decyzję, jakie zmiany trzeba w danym wypadku wdrożyć.
Weryfikacja linków
Sprawdzenie linków wewnętrznych i zewnętrznych jest niezwykle istotne podczas optymalizacji. Musimy sprawdzić, czy nie doszło do kanibalizacji, bądź czy konieczne jest ustawienie odpowiednich przekierowań 301 lub czy do strony nie kierują marnej jakości odnośniki, które utrudniają pozycjonowanie. Osoba przeprowadzająca optymalizację poprzez analizę profilu linkowego dowie się, które podstrony wymagają dodatkowych treści i które warto mocniej wzmacniać.
Sprawdzenie contentu
Jednym z kluczowych działań, jakie należy przeprowadzić podczas optymalizacji witryny jest przeanalizowanie treści. Musimy sprawdzić, czy osoba zajmująca się do tej pory stroną nie zduplikowała contentu. Nie wolno nic kopiować od konkurencyjnych witryn, wszystko co będzie na stronie musi być unikalne, a przede wszystkim powinno mieć jakąś wartość merytoryczną dla odbiorców. Oprócz artykułów i opisów produktów występujących w serwisie należy również zoptymalizować w odpowiedni sposób tabelki, wykresy, grafiki, zdjęcia, infografiki itp. Te wszystkie elementy mogą pozytywnie wpłyną na pozycjonowanie.
Zaindeksowanie w Google
W momencie, gdy w poprawny sposób zoptymalizujemy adresy URL oraz wszystkie odnośniki wewnątrz strony możemy sprawdzić, czy witryna jest właściwie zainkasowana. Kluczowym elementem jest zoptymalizowanie linków w taki sposób, żeby zarówno Googleboty, jak i użytkownicy szybko i łatwo mogli znaleźć ważne dla nich dane. Trzeba skontrolować nagłówki HTTP, strony, które nie działają, odnośniki, certyfikat SSL oraz sprawdzić, czy nie ma podstron, które ręcznie mają ustawioną blokadę indeksowania.
Optymalizacja nagłówków i metatagów
Nagłówki są niezwykle istotne, bo informują jaka jest zawartość każdej podstron, co ułatwia robotom wyszukiwarek określanie jej treści i szybszą indeksację. Trzeba również sprawdzić metatagi, czyli tytuły (title) i opisy (description), powinny być unikalne w całym serwisie, warto wpisać w nie pozycjonowane słowa kluczowe.
Dodaj komentarz