Jeżeli działamy w branży beauty, to pozycjonowanie strony internetowej jest niejako koniecznością. Konkurencja jest ogromna, ale rynek zbytu również. Ludzie coraz bardziej zwracają uwagę na wygląd zewnętrzny i dbają o siebie. Warto to wykorzystać w promocji swoich produktów i usług, dzięki czemu zwiększymy nasz zasięg, wpłyniemy na rozpoznawalność marki i w konsekwencji osiągniemy wyższą konwersję. Sprawdźmy zatem, na co zwrócić uwagę chcąc wypozycjonować stronę z branży beauty.
Spis treści:
Grupa docelowa
Przed rozpoczęciem działań marketingowych konieczne jest określenie naszej grupy docelowej. W zależności od tego komu chcemy proponować nasze usługi lub produkty wybierzemy inny kanał i styl dotarcia do klientów. Musimy zwrócić uwagę na wiek, płeć, zainteresowania, lokalizację, miejsce pracy, posiadanie potomstwa itd. Im więcej informacji o potencjalnych klientach tym lepiej. Wiedząc, kim jest nasz klient docelowy możemy dostosować odpowiednie słownictwo, przekaz reklamowy, ofertę produktową i zakres cenowy.
Dobór słów kluczowych
Wybór odpowiednich słów kluczowych jest niezwykle istotny. Jeśli nie poświęcimy na to czasu i nie przeanalizujemy ich dokładnie, to może się okazać, że wydamy niepotrzebnie pieniądze na kampanię marketingową, bo zastosowane frazy są nieskuteczne. Wybierając słowa kluczowe sprawdźmy i spiszmy, które produkty i usługi w sklepie najczęściej wybierają klienci oraz te, na których najwięcej zarabiamy. Warto pozycjonować stronę na słowa kluczowe z długiego ogona tzw. long tail. Tego typu frazy są rzadziej wpisywane i mają mniejszą konkurencyjność, ale gwarantują że dotrzemy do naprawdę zainteresowanych naszymi artykułami odbiorców, co z pewnością wpłynie na wzrost zysków. Pozycjonujmy też frazy zawierające nazwę naszej firmy lub marki, bo klienci często właśnie w taki sposób szukają. Możemy zobaczyć, co wpisują użytkownicy w wyszukiwarce lub skorzystać z dedykowanych narzędzi np. Planer słów kluczowych, Senuto, Ubersuggest, Ahrefs, Answer The Public.
Monitorowanie trendów
Wybierając frazy do pozycjonowania warto sprawdzać, jakie są obecnie trendy np. w Google Trends. Warto zaprzyjaźnić się z tym narzędziem, bo w branży beauty co chwilę możemy znaleźć ciekawe nowinki. Jeśli chcemy być na bieżąco, to narzędzie do monitorowania z pewnością nam się przyda. Dowiemy się, które produkty i usługi są obecnie popularne, a czego już klienci nie kupują. Poznamy produkty, które warto wprowadzić do regularnej sprzedaży i zacząć pozycjonować.
Pozycjonowanie
Pozycjonowanie strony z branży beauty nie różni się zbytnio od promowania witryn z innych branż. Mając wybrane słowa kluczowe konieczne jest stworzenie unikalnych, ciekawych i przede wszystkim przydatnych treści dla osób odwiedzających stronę. Poprzez odpowiednie artykuły eksperckie, tworzenie treści poradnikowych, przygotowywanie recenzji i instrukcji możemy stworzyć relacje z użytkownikami, co wpłynie na ilość osób odwiedzających witrynę. Kolejny krokiem jest zadbanie o odpowiednią optymalizację domeny i wartościowe linki przychodzące. Warto poświęcić trochę czasu na uzupełnienie title i meta description. Przygotowanie szczegółowych opisów produktów, dzięki czemu klienci otrzymają wszystkie niezbędne informacje. Strona powinna być responsywna, czyli dostosowywać się do rozdzielczości urządzeń mobilnych.
Dodaj komentarz