Kategorie: Pozycjonowanie / Google Ads / Marketing / Narzędzia dla firm / Content Marketing / Social Media / WordPress

VD / Blog / Marketing / Realizacja zwrotów towarów w sklepie internetowym


Realizacja zwrotów towarów w sklepie internetowym



29 czerwca 2021 (Zaktualizowano: 19 maja 2022) 6-8 min. czytania

Prowadząc sklep internetowy musimy być przygotowani, że nasi klienci mają prawo zwrócić bez podania przyczyny produkty zakupione na odległość. Według polskiego prawa konsument ma możliwość odstąpić od umowy w ciągu 14 dni od daty zakupu. Często sklepy wydłużają ten okres od jednego lub trzech miesięcy. Zastanówmy się, czy jesteśmy w stanie mieć wpływ na mniejszą ilość zwrotów? W jaki sposób możemy zapobiec takim sytuacjom? Zapraszam do zapoznania się z artykułem zgłębiającym ten temat.

W jaki sposób zapobiec zwrotom towaru?

W zależności od oferowanych przez nas produktów możemy zadbać o szczegółowy opis produktów, podanie danych technicznych, materiałów z jakich jest zrobiony, dokładnych kolorów, tabeli rozmiarów z podziałem na damskie, męskie i dziecięce oraz dostosowane do każdego producenta itd. Klient musi otrzymać, jak najwięcej prawdziwych informacji, żeby miał rzeczywiste wyobrażenie o zakupionym produkcie. Oczywiście nie jesteśmy w stanie zupełnie wyeliminować zwrotów towarów, jednakże jeśli klient otrzyma, jak najwięcej informacji, to szansa na oddanie danego produktu jest mniejsza.

Przeczytaj również  Konfigurowanie celów w Google Analytics

Jak przeprowadzić zwrot towaru?

Jeśli klient chce oddać zakupiony produkt, oznacza to, że nie był z niego zadowolony. Ważne, żebyśmy skutecznie i szybko przeprowadzili cały proces zwrotu, żeby użytkownik chciał jeszcze kiedyś coś kupić w naszym sklepie internetowym. To bardzo istotne, bo jeśli będziemy się osiągać np. z wypłatą pieniędzy, klient nie będzie zadowolony i kolejnym razem zrobi zakupy u konkurencji. Oprócz oddania gotówki na konto bankowe możemy przesłać klientowi drogą mailową dodatkowy rabat, darmową dostawę na następne zakupy lub inną formę rekompensaty. Pamiętajmy utrzymanie stałego klienta jest tańsze, aniżeli zdobycie nowego, dlatego warto pielęgnować nasze relacje.


Pozycjonowanie stron ⇒ sprawdź, jak pomożemy Ci zwiększyć liczbę zapytań dzięki Google.

Poproś o ofertę na współpracę →

lub zadzwoń: tel. 515 280 209

Programy do obsługi zwrotów

Prowadząc duży sklep internetowy, który oferuje tysiące produktów, ręczne obsługiwanie zwrotów może być niezwykle skomplikowane logistycznie. W praktyce trwałoby to dosyć długo i mogłoby dochodzić do błędów. W związku z tym warto rozejrzeć się za dedykowanymi programami do obsługi zwrotów w sklepie internetowym. Korzystanie z tego typu systemów jest ważne zarówno dla sprzedawcy, jak i dla kupującego. My szybko otrzymamy oddawany artykuł, który możemy sprzedać komuś innemu, a klient nie będzie długo czekać na przelew bankowy. Jeśli nasz sklep jest zsynchronizowany z programem do obsługi zwrotów, wystarczy że osoba, która dokonała zakupów kliknie w serwisie Dokonaj zwrotu, wybierze odpowiednie zamówienie, poda powód zwrotu, sposób odbioru towaru i gotowe. Automatycznie wygeneruje się etykieta dla kuriera lub do paczkomatu, żeby klient mógł odesłać produkt. Możemy również oferować możliwość oddania towaru w placówkach stacjonarnych.

Przeczytaj również  e-PR - Na czym polega Public Relations w internecie?

Sposoby oddania towaru

Im więcej możliwości tym lepiej. Klienci są różni, dlatego warto zaoponować kilka sposobów odesłania lub oddania produktu. Klient może osobiście go oddać w sklepie stacjonarnym, może go odebrać firma kurierska z domu lub pracy klienta, może to być przesyłka pocztowa, paczkomat lub w salonach partnerskich np. Ruch, Żabka itd.


Dodaj coś od siebie i zostaw komentarz na temat "Jak realizować zwroty towarów w sklepie internetowym?"

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *