Niezwykle ważną kwestią marketingu internetowego jest sposób zaprezentowania towarów w sklepie. Co z tego, że nasza witryna będzie wysoko w organicznych wynikach wyszukiwania i odwiedzi ją wielu użytkowników, jeśli sama strona nie będzie atrakcyjna? Klienci kupują oczami, zmysł wzroku jest niezwykle istotnym czynnikiem podczas zakupów. Jeśli strona wygląda wygląda przestarzale, produkty są rozmieszczone chaotycznie, zdjęcia nie oddają ich prawdziwego wyglądu, to klient raczej nie zdecyduje się na zakupy. Sprawdźmy zatem, co jest istotne podczas prezentacji towarów w internetowym sklepie.
Spis treści:
Jak wykonać zdjęcie?
Niezwykle ważnym elementem prezentowania produktów w sklepie są zdjęcia i grafiki z oferowanym towarem. Zdjęcie i grafika musi być dobrej jakości, a produkt powinien być na pierwszym planie. Fotografie mają zachęcić osoby wchodzące do sklepu do kupienia danej rzeczy. Dobrym zabiegiem jest zaprezentowanie na jednym ze zdjęć produktu na modelce, w mieszkaniu, w ogrodzie, wśród innych rzeczy, czyli tam gdzie ma być później wykorzystywany. Lepiej dodać więcej zdjęć, żeby klient mógł obejrzeć produkt ze wszystkich stron. Dodatkowym plusem będzie także opcja zbliżenia na interesujący klienta fragment produktu. Musimy pamiętać, że kupując online nie można dokładnie obejrzeć towaru, dlatego ważne są dobrze wykonane fotografie i grafiki. Każdy, kto choć trochę pasjonuje się fotografią wie, że połowa sukcesu wykonania dobrego zdjęcia, to odpowiednie oświetlenie. Po wykonaniu zdjęcia możemy poddać go lekkiej obróbce, ale nie możemy przesadzić, bo rzeczy muszą wyglądać identycznie do tych w rzeczywistości. W przeciwnym wypadku klient odeśle nam zakupiony produkt, bo będzie wyglądał gorzej niż na zdjęciu i nie spełni jego oczekiwań.
Packshoty
Warto wspomnieć tutaj o tzw. packshot, czyli zaprezentowanie towaru przy pomocy statycznego lub ruchomego obrazu najczęściej na jasnym, jednokolorowym tle. Mamy do dyspozycji również interaktywne packshoty, czyli obrotowe zdjęcia, które prezentują artykuł z każdej strony pod różnym kątem i całość łączy się w jedną prezentację. Wykorzystanie takiej prezentacji produktu umożliwia użytkownikom szczegółowo obejrzeć artykuł, co w konsekwencji ma go nakłonić do dokonania transakcji.
Skąd wziąć zdjęcie?
To ważne, żebyśmy nie kradli grafik ani zdjęć ze stron konkurencji. To przede wszystkim łamanie prawa, po drugie jeśli klienci zobaczą takie same zdjęcia na dwóch różnych stronach nie będzie to dobrze odebrane. Lepiej samemu przygotować zdjęcia lub zatrudnić profesjonalną firmę, która zajmuje się fotografią reklamową lub produktową. Postawmy na oryginalność, dzięki temu nasza oferta będzie atrakcyjniejsza. Możemy też skorzystać z internetowego banku zdjęć i kupić wybrane fotografie.
Atrybut alt zdjęć
Już na etapie dodawania zdjęcia na stronie dobrze jest pamiętać o uzupełnieniu atrybutu alt fotografii i grafik. To niezwykle ważne pod kątem przyszłego pozycjonowania strony w naturalnych wynikach wyszukiwania, co pozytywnie wpłynie na ilość użytkowników na stronie i w konsekwencji na wzrost konwersji.
Korzyści dobrych zdjęć
Dobre zdjęcia produktów mają wiele korzyści dla sklepu internetowego. Po pierwsze, poprawiają wizerunek marki i budują zaufanie klientów. Osoby odwiedzające sklep będą miały lepsze wrażenie, jeśli zobaczą estetyczne i profesjonalne fotografie. Po drugie, dobre zdjęcia ułatwiają klientom podjęcie decyzji zakupowej, ponieważ mogą dokładnie przyjrzeć się produktowi z różnych perspektyw. Ponadto, wysoka jakość zdjęć może zwiększyć konwersję i sprzedaż, ponieważ lepiej prezentujące się produkty są bardziej atrakcyjne dla potencjalnych klientów.
Kreatywne podejście do prezentacji
Aby wyróżnić się na tle konkurencji, warto przyjąć kreatywne podejście do prezentacji produktów. Możemy np. stworzyć unikalne sesje zdjęciowe, które odzwierciedlają styl marki i przyciągają uwagę klientów. Możemy także eksperymentować z różnymi ujęciami, efektami świetlnymi czy ustawieniami, aby stworzyć interesujące i dynamiczne zdjęcia. Kreatywność w prezentacji produktów może przyciągnąć uwagę klientów i zachęcić je do zakupu.
Regularna aktualizacja zdjęć
Aby utrzymać świeży i interesujący wygląd sklepu internetowego, warto regularnie aktualizować zdjęcia produktów. Nowe zdjęcia mogą przyciągnąć uwagę klientów, którzy odwiedzają sklep regularnie, oraz zachęcić do ponownych zakupów. Ponadto, regularna aktualizacja zdjęć pozwala na wyeksponowanie nowych produktów i promocji, co może zwiększyć sprzedaż. Dlatego warto zadbać o to, aby zdjęcia były zawsze aktualne i atrakcyjne dla klientów.
Zalety korzystania z profesjonalnej fotografii
Jeśli nie mamy doświadczenia ani umiejętności w fotografii, warto skorzystać z usług profesjonalnego fotografa. Profesjonalne zdjęcia mogą znacząco poprawić wizerunek sklepu internetowego i sprawić, że produkty będą wyglądać atrakcyjniej. Fotografowie posiadają odpowiedni sprzęt i umiejętności, aby wykonać wysokiej jakości zdjęcia, które będą przyciągać uwagę klientów. Inwestycja w profesjonalną fotografię może się więc szybko zwrócić poprzez zwiększoną sprzedaż i pozytywne opinie klientów.
Dodaj komentarz