Założyłeś już własną firmę, masz już sklep internetowy, teraz pozostaje pytanie, w jaki sposób dotrzeć do klientów? Zapraszam do mojego poradnika, z którego dowiesz się, o czym należy pamiętać i jakie działania wdrożyć, żeby sprzedaż była skuteczna?
Spis treści:
Responsywność
Obecnie reklama na urządzeniach mobilnych jest tak samo istotna, jak na laptopach czy desktopach. Coraz więcej osób dokonuje zakupów np. poprzez smartfona, bo takie rozwiązanie jest wygodniejsze i zajmuje mniej czasu. Użytkownicy często przeglądają interesujące ich oferty podczas jazdy autobusem, czekając na przystanku lub w poczekalni. Warto więc zadbać, żeby nasza strona była responsywna, czyli dostosowywała się ro rozdzielczości ekranu. Klienci powinni móc w wygodny sposób przeglądać naszą ofertę, dlatego domena musi się też szybko ładować.
Analiza rynku
Chcąc odnieść sukces musimy wiedzieć, kto jest naszą konkurencją. Czy takich firm jest dużo, jaki asortyment oferują, jakie mają ceny, skąd biorą towar, w jaki sposób reklamują swoje produkty i na jakie słowa kluczowe itd. Możemy znaleźć lukę, której nie wykorzystała konkurencja i przykładowo pozycjonować niszowe frazy, które zapewnią nam większy ruch na stronie, osób stricte zainteresowanych naszymi produktami. Zweryfikować razy konkurencji możemy np. za pomocą Planera słów kluczowych
Pozycjonowanie
Wiedząc już, na jakie słowa kluczowe pozycjonują się konkurencyjne firmy, warto zastanowić się nad frazami, które chcemy wzmacniać. Dobrze jest sprawdzić, co wpisują internauci w wyszukiwarce lub skorzystać z dedykowanych narzędzi np. Google Trends, Google Keyword Planner, AnswerThePublic lub SemStorm. Warto założyć profil firmowy w Google Moja Firma. Z pewnością sprawdzą się lokalne słowa kluczowe i z długiego ogona tzw. long tail. Mając wybrane odpowiednie frazy musimy zadbać o wartościowy i przede wszystkim unikalny content w witrynie. Treści są bardzo ważne z dwóch powodów, po pierwsze użytkownicy szukają informacji w internecie i jeśli to na naszej stronie znajdą odpowiedzi na nurtujące ich pytania odnośnie produktu, to szansa, że zdecydują się na zakup w naszym sklepie jest ogromna. Po drugie od pewnego czasu algorytmy Google zwracają szczególną uwagę na przydatny content, to czynnik rankingowy i bezpośrednio wpływa na pozycję witryny w wyszukiwarce. Chcą dobrze wypozycjonować serwis musimy zadbać również o dobrze przeprowadzona optymalizację witryny i zdobywanie unikalnych linków przychodzących.
Opinie
Wiele osób zanim dokona zakupu sprawdza opinie o danej firmie. W zawiązku z tym musimy zadbać o wysoką jakość produktów i obsługę sprzedażową i posprzedażową na wysokim poziomie, żeby nasi klienci byli zadowoleni z zakupu. Po sfinalizowaniu transakcji prosimy klientów o wystawienie opinii, może zaproponujmy w zamian dodatkowy rabat lub darmowy transport na kolejne zakupy? To zachęci użytkowników do napisania recenzji. Jeśli otrzymasz negatywną opinię, to się nie obrażaj tylko skontaktuj się z daną osobą, dowiedz się w czym leży problem, przeproś i spróbuj rozwiązać problem. Nie zapomnij też odpowiedzieć na tego typu komentarz w kulturalny sposób i opisz, jak rozwiązaliście spór.
Dodaj komentarz