Prowadząc działalność e-commerce trzeba cały czas podążać za zmieniającymi się trendami. To bardzo ważne, bo jeśli nie będziemy na bieżąco, to zostaniemy daleko w tyle za konkurencją. Dobrze jest sprawdzać co jakiś czas, jakie działania marketingowe przeprowadzają znane marki i jakie kanały kontaktu z klientami wykorzystują. Musimy pamiętać, że jeśli chcemy odnieść sukces, to nie możemy podążać tylko wytyczonymi przez konkurencyjne firmy ścieżkami. Takie powielanie nic nam nie da, musimy być oryginalni, nowocześni i gotowi na zmiany. Dzisiaj przyjrzymy się dokładniej rebrandingowi, a dokładniej sprawdzimy jakie są jego wady i zalety w kontekście naszej firmy. Zapraszam do artykułu.
Spis treści:
Co to jest rebranding?
Rebranding (zmiana identyfikacji wizualnej) to działania mające na celu transformację większości elementów firmy, marki, a nawet usług i produktów. Celem wdrożenia zmian jest odświeżenie marki poprzez zmianę logo, kolorystyki, strojów służbowych pracowników, piosenki przewodniej, sloganów reklamowych, charakterystycznych artykułów, powiązania z określoną grupą społeczną itd. Z rebrandingiem mamy do czynienia, gdy np. dochodzi do połączenia dwóch znanych przedsiębiorstw lub brandów, zmniejszenia ilości obecnych klientów albo może być związane z negatywnym odbiorem marki przez użytkowników.
Jak wpływa rebranding na kampanię marketingową?
Przeprowadzając zmiany rebrandingowe musimy pamiętać o odpowiedniej kampanii promocyjnej. Warto przeprowadzić szerokie działania marketingowe w social mediach, w telewizji, możemy przygotować ciekawe spoty reklamowe i wyświetlać je w YouTube, skorzystać z kampanii Google Ads, wysłać mailowo odpowiednią informację do naszych klientów i osób, które zapisały się do newslettera. Może zaproponujmy jakiś gratis lub zniżkę z okazji zmiany brandu albo przygotujemy ciekawy konkurs z nagrodami. To niezwykle ważne, żeby klienci wiedzieli, jak teraz wygląda nasz brand np. w przypadku, kiedy odnowienie marki ma na celu poprawę jej pozycji na rynku lub zmianę skojarzeń z marką (np. tanie produkty to kiepskiej są kiepskiej jakości). Może też dojść do sytuacji, że trzeba podkreślić klientom, że starego logo, nazwy, koloru itd. już nie będzie. Klient z przyzwyczajenia będzie szukał na półce produktu, który jest już niedostępny i jest szansa, że zamiast kupić nasz towar, wybierze artykuły konkurencji, bo będą kolorystycznie zbliżone do naszego wcześniejszego brandu.
Wady i zalety rebrandingu
Zaletą działań rebrandingowych jest wprowadzenie zmian wizerunkowych, finansowych, organizacyjnych i strategicznych. Inny wizerunek marki, to szansa na zmianę skojarzeń z wcześniej przeprowadzonymi działaniami lub wspieraniem jakiejś organizacji, z którymi nie chcemy się już identyfikować. Możemy zwiększyć obroty firmy, poprawić wewnętrzne procesy, kulturę organizacyjną firmy i podążać za obecnymi trendami. Wadą tego typu działań jest zagrożenie, że przeprowadzone zmiany nie spodobają się obecnym klientom i uzyskamy efekt odwrotny. Jeśli niewłaściwie przeprowadzimy rebranding, a kampania marketingowa będzie zbyt mała, to klienci mogą się nie dowiedzieć, że zaszły jakieś zmiany i nie będą nowej identyfikacji wizualnej utożsamiać z nami.
Dodaj komentarz