Ostatnimi czasy niezwykle popularne stały się kursy online. To sposób na przyciągnięcie nowych użytkowników, utrzymanie relacji z obecnymi klientami oraz zwiększenie sprzedaży, co bezpośrednio wpływa na poprawienie konwersji. To świetna możliwość sprzedaży w sieci, szczególnie w czasach pandemii koronawirusa, podczas której wiele osób pracuje zdalnie. Praca lub nauka przed komputerem bez wychodzenia z domu stała się bardzo wygodna, dlaczego więc nie zaproponować naszym klientom kursów e-learningowych, które poszerzą ich wiedzę, a nie będą się wiązały z dojazdem i staniem w korkach? Sprawdźmy zatem w jaki sposób przygotować szkolenia przez internet i jak jest rozreklamować?
Spis treści:
W jaki sposób reklamować szkolenia online?
Na co zwrócić uwagę podczas promowania kursów online? Przede wszystkim musimy się wyróżnić na tle konkurencyjnych firm. Niezależne od branży, w jakiej działamy i dziedziny kursu, który będziemy organizować online, konieczne jest na wstępie przygotowanie właściwej koncepcji działań. Musimy zastanowić się, jaki cel chcemy osiągnąć, kim są przyszli uczestnicy kursu i jakie mogą mieć potrzeby? To bardzo ważne pytania, bo w zależności od grupy docelowej wybierzemy inny typ i sposób reklamy oraz ustalimy właściwy budżet na promocję. Dobrze jest przeprowadzić analizę konkurencji i sprawdzić aktualne trendy, dzięki temu dowiemy się, które formy promocji sprawdzają się u konkurencji i co jest teraz modne.
Storytelling
Jedną z metod reklamy, którą warto wykorzystać jest storytelling, czyli jedna z metod badawczych dotycząca badań jakościowych, której celem jest tworzenie i badanie narracji pisanych przez członków danej grupy. Zadaniem storytellingu jest opowiadanie o firmie, marce, usłudze lub produkcie. Zastosowanie takiej narracji pomoże wzbudzić ciekawość wśród odbiorców i być może będą oni chcieli skorzystać ze szkolenia.
Zniżki lub przedsprzedaż
Niższa cena lub mały upominek np. zniżka na zakupy w sklepie, gadżety z firmowym logo mogą przyciągnąć uwagę użytkowników, co wpłynie na ilość sprzedanych kursów. Zastosowanie techniki przedsprzedaży również jest niezłym posunięciem. Osoby, które już kiedyś korzystały z naszych kursów lub zapisały się do newslettera otrzymają możliwość rezerwacji lub zakupu kursu online jeszcze przed rozpoczęciem regularnej sprzedaży. Wielu klientów poczuje się docenionych i zwiększa się szansa, że skorzystają ze szkolenia.
Profesjonalna strona internetowa
Warto zadbać o profesjonalną i dostosowaną do potrzeb użytkownika stronę internetową. Witryna powinna dostosowywać się do urządzeń mobilnych, bo wiele osób przegląda strony internetowe przez smartfona. Potencjalni klienci powinni znaleźć na niej najważniejsze informacje dotyczące kursu, możemy wstawić opinie zadowolonych klientów oraz dane kontaktowe do firmy. To ważne, bo jeśli nie zamieścimy adresu, nr telefonu i maila, to użytkownicy mogą uznać naszą firmę za niewiarygodną. Dobrze jest również zadbać o pozycjonowanie najważniejszych fraz branżowych, żeby można było odnaleźć naszą domenę w wyszukiwarce Google.
Załóżmy profil firmowy na Facebooku lub Instagramie, dzięki temu zwiększymy nasze zasięgi i będziemy mogli utrzymywać relacje z klientami. Social media to idealne miejsce na zamieszczanie informacji o ciekawych wydarzeniach, usługach, nowościach, relacji z wydarzeń, a także organizowanie konkursów. To wszystko wpłynie na poprawę rozpoznawalności marki i będzie miało wpływ na zwiększenie konwersji.
Dodaj komentarz