Od kilku lat social media z powodzeniem są wykorzystywane do promocji e-commerce. Możemy za ich pośrednictwem przeprowadzić skuteczne kampanie marketingowe. Ich główną zaletą jest możliwość personalizacji treści reklamy i dotarcie do określonej grupy docelowej, która faktycznie może być zainteresowana naszymi produktami lub usługami. Nie od dziś wiadomo, że taka forma promocji, to szansa na większe zaangażowanie odbiorców, co w efekcie daję wyższą konwersję. Przykładem kanału dzięki któremu możemy dotrzeć do nowych użytkowników i przeprowadzić kampanię reklamową jest Linkedin.
Spis treści:
Co to jest Linkedin i jak go wykorzystać?
Linkedin to serwis społecznościowy nastawiony głównie na rozwijanie znajomości biznesowych i zawodowych, szukanie nowych pracowników lub pracodawców oraz rozwijanie sieci kontaktów. Jest w ostatnim czasie bardzo popularny dlatego prowadzenie kampanii marketingowych na tym serwisie jest coraz częściej wykorzystywane przez firmy do promocji swoich usług. Samo utworzenie kampanii reklamowej na Linkedin, to nic trudnego, trzeba się tylko zastanowić jakie treści zamierzamy publikować. To niezwykle istotne, bo źle przygotowana kampania pod względem treści do strzał w kolano dla firmy i brandu. Warto zastanowić się więc nad zatrudnieniem profesjonalnej agencji.
Co można promować poprzez Linkedin?
Zdawać by się mogło, że perspektywy reklamy na Linkedin są znikome, ale to nie jest prawda. Główną zaletą tego serwisu społecznościowego są jego bardzo duże zasięgi, bo ma prawie 675 mln zarejestrowanych użytkowników na całym świecie. Możemy dotrzeć zatem z naszą kampanią do wielu osób również za granicą. W oparciu o podawane przez użytkowników informacje na temat zainteresowań oraz danych personalnych możemy wyłonić naszą grupę docelową, do której chcemy dotrzeć. Tego typu dane są niejako w sposób automatyczny zaciągane i mamy gotową listę osób, które mogą być zainteresowane naszą firmą lub produktami.
Tworzenie kampanii marketingowej na LinkedIn
Warunkiem stworzenia reklamy na LinkedIn jest założenie konta firmowego i prywatnego, a następnie należy je połączyć i stworzyć profil w Menedżerze Kampanii. Na tym poziomie konieczne jest wskazanie waluty, w której będziemy się rozliczać. Niestety na dzień dzisiejszy nie ma możliwości wybrania naszej waluty, złoty nie jest honorowany, dlatego pozostają nam dolary lub euro. Kolejnym krokiem jest wejście do panelu administracyjnego w Menedżerze Kampanii i wpisanie nazwy kampanii. W tym miejscu trzeba też wybrać odpowiedni język, do wyboru mamy m.in. język polski. Warto kliknąć również w znajdujące się tam właściwe okienko, dzięki czemu na w naszej kampanii będzie widoczny przycisk obserwuj, który pokaże się użytkownikom. Teraz musimy wybrać, która grupa odbiorców jest dla nas istotna i określić ile pieniędzy pragniemy wydać na tę reklamę. Ogromną zaletą LinkedIn jest dowolność kierowania reklamy, np. możemy wybrać tylko pracowników danej firmy, osoby z jednej branży lub mający takie same zainteresowania. Tylko od nas zależy, komu ma się wyświetlić reklama, dzięki czemu kampania trafi do właściwych odbiorców.
Dodaj komentarz