Rynek e-commerce cały czas się rozwija, dlatego prowadząc własną firmę warto zastanowić się, co my jeszcze możemy zadziałać w tym temacie. Coraz więcej osób przerzuciło się na zakupy przez internet, bo to oszczędność czasu, możliwość porównania rożnych ofert, wygoda i przede wszystkim bezpieczeństwo, na które teraz w dobie pandemii koronawirusa zwracamy szczególną uwagę. Warto sprawdzić, czy na naszej stronie nie pojawia się więcej użytkowników tylko przeglądających ofertę, ale nie dokonujących zakupu? To wpływa na mniejszą konwersję i zyski, trzeba się zatem zastanowić, jak namówić odbiorcę do zakupów i przemienić w stałego klienta?
Spis treści:
Przemiana obserwatora w klienta
Jak zmienić użytkownika przeglądającego naszą stronę w stałego klienta? Znamy trzy metody, które nam w tym pomogą lead nurturing, customer service i pozycjonowanie. Warto się z nimi zapoznać, bo tego typu działania są niezwykle skuteczne i wpłyną na wzrost transakcji w sklepie internetowym.
Lead nurturing
Lead nurturing to namówienie osoby odwiedzającej stronę do zakupów poprzez wykorzystanie różnych działań marketingowych. To próba nawiązania właściwej relacji z odbiorcą w taki sposób, żeby spełnić jego potrzeby. Klient, który utożsamia się z brandem lub firmą częściej wybiera jej produkty, co ma wpływ na wzrost konwersji i większe zyski firmy. Lead nurturing możemy przeprowadzać poprzez content marketing, na Facebooku, poprzez maila i remarketing.
Customer service
Customer service to inaczej obsługa klienta, jej celem jest nakłonienie użytkownika przeglądającego asortyment w sklepie do zakupienia naszych produktów poprzez obsługę na najwyższym poziomie. Chodzi o to, że osoby które rzadko lub wcale nie korzystały z zakupów online poprowadzić przez cały proces służąc radą. Kontakt z takim klientem musi być natychmiastowy, musi on wiedzieć, że w razie problemów lub wątpliwości na każdym etapie może liczyć na pracowników sklepu. Do kontaktu możemy wykorzystać telefon, chat wideo, live chat, Facebooka lub maila.
Pozycjonowanie
Prowadząc sprzedaż online pozycjonowanie w organicznych wynikach wyszukiwania jest konieczne. Jeśli nasza strona nie jest widoczna w wyszukiwarce Google, to szansa na poprawę ruchu na stronie jest bardzo mała. Nie możemy też zapominać, że nasza konkurencja również prowadzi działania promocyjne i z pewnością pozycjonuje kluczowe dla branży frazy. Według badań prawie 50% osób zaczyna poszukiwanie produktów w wyszukiwarce, dlatego właściwy dobór fraz szczególnie te z długiego ogona, odpowiednia optymalizacja, zadbanie o linkowanie i content na stronie jest konieczne.
Co jeszcze możemy zrobić?
Przede wszystkim warto zadbać o szybkie ładowanie strony i przystosowanie do urządzeń mobilnych. To bardzo ważne, bo wiele osób dokonuje zakupów np. przez smartfony i wygodny interfejs ma im w tym pomóc. Klienci nie powinni mieć problemu z wyszukiwaniem produktów w sklepie, dlatego w odpowiedni sposób trzeba dopasować produkty do kategorii. Warto również przygotować skrót do najczęściej kupionych towarów lub artykułów powiązanych z produktem dodanym do koszyka. Zastosuj Call to Action, czyli wezwanie do działania np. kliknij, dodaj do koszyka, kup teraz. Zaproponuj różne opcje płatności i dostawy, każdy ma inne potrzeby i dobrze żeby klienci mieli wybór. Dla jednego zaletą będzie szybka płatność kartą, a dla innego ważne jest bezpieczeństwo i opłata przy odbiorze zamówienia.
Dodaj komentarz