Kategorie: Pozycjonowanie / Google Ads / Marketing / Narzędzia dla firm / Content Marketing / Social Media / WordPress

VD / Blog / Marketing / Projektowanie cross-selling i up-selling w ecommerce


Projektowanie cross-selling i up-selling w ecommerce



26 maja 2021 (Zaktualizowano: 19 maja 2022) 6-8 min. czytania

Jeżeli prowadzimy biznes internetowy i pragniemy zwiększyć ruch na stronie, efektywniej zatrzymywać klientów i poprawić jakości obsługiwania konsumentów, to warto zastanowić się na wykorzystaniem metody sprzedażowej cross-selling i up-selling. Praktykując tego typu techniki w naturalny sposób możesz zaproponować użytkownikom inne, lepsze, uzupełniające towary, które z pewnością przydadzą się odbiorcom. Takie działania wpływają na wzrost przychodów firmy, a także poprzez reagowanie na potrzeby klientów, cementują z nimi relację.

Co to jest cross-selling i up-selling?

Cross-selling to tzw. sprzedaż krzyżowa, czyli metoda sprzedaży, której zadaniem jest nakłanianie do kupienia naszych artykułów lub skorzystania z usług, które dopełniają wcześniej dodane do koszyka rzeczy. Przykładem może być oferowanie etui, szkła hartowanego i karty pamięci osobie, która chce kupić smartfona. Tak samo ma się sytuacja, gdy klient decyduje się na zakup biletu lotniczego, możemy mu zaproponować wykupienie dodatkowej walizki, wypożyczenie samochodu i ubezpieczenie. Cross-selling to świetny sposób na promowanie dodatkowych usług i produktów, bo nie jest nachalny. To tylko proponowanie dodatków, o których nie pomyślał użytkownik, a mogą się mu przydać.

Przeczytaj również  Jak zwiększyć sprzedaż w sklepie internetowym? [2024]

Up-selling to tzw. sprzedaż dodatkowa, która ma na celu namówienie konsumentów do kupienia zbliżonego artykułu lub jego lepszego zamiennika. Z reguły oferowany produkt ma więcej funkcji i dodatków w związku z tym jest droższy. Przykładowo klient przychodzi z zamiarem kupna wózka dziecięcego okresowej firmy, a sprzedawca namawia go na podobny model, ale z dodatkowymi gadżetami, co wiąże się z trochę wyższą ceną. Tego typu metody z powodzeniem wykorzystują dostawcy telewizji, którzy oferują taki sam pakiet, ale w wyższej rozdzielczości, co wiąże się z lepszą jakością obrazu.


Pozycjonowanie stron ⇒ sprawdź, jak pomożemy Ci zwiększyć liczbę zapytań dzięki Google.

Poproś o ofertę na współpracę →

lub zadzwoń: tel. 515 280 209

Jakie są korzyści z cross-selling i up-selling w marketingu internetowym?

Cross-selling i up-selling to bardzo przydatne metody e-commerce. W związku z tym, że nie chodzi w nich wyłącznie o zwiększenie przychodu firmy, ale również o zadbanie o klienta poprzez zaoferowanie mu produktów i usług, które faktycznie mogą się mu przydać, są dobrze odbierane przez użytkowników. Stosując je prowadząc działalność zauważymy wiele korzyści. Po pierwsze poprawi się średnia wartość składanych zamówień w sklepie internetowym, co znacząco wpłynie za zwiększenie zysków. Po drugie ilość zamówień do ilości osób wchodzących na stronę się zwiększy, dzięki czemu poprawi się konwersja. Poprzez zastosowanie sprzedaży krzyżowej i sprzedaży dodatkowej klient będzie miał wrażenie, że sklep ma obsługę klientów na wysokim poziomie i będzie zadowolony. Jest duża szansa, że skorzysta z naszych usług w przyszłości. Kolejną zaletą wykorzystania metody cross-selling i up-selling jest prezentowanie bogatej oferty sklepu, Możemy przedstawić klientowi takie towary, o których nawet nie wiedział, że są w naszej ofercie. Ważne jednak, żeby nie przesadzić z ilością propozycji, skup się na obecnych trendach i spersonalizowanej ofercie.

Przeczytaj również  Macierz Eisenhowera - co to jest?


Dodaj coś od siebie i zostaw komentarz na temat "Projektowanie cross-selling i up-selling w sklepie internetowym"

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *