CTA, czyli Call to action to inaczej wezwanie do działania. To bardzo przydatne narzędzie, które pomaga uzyskiwać lepszą konwersję w sklepie internetowym. Z reguły ma postać ciekawego zdjęcia, przycisku, ikonki lub obrazka, który jest podlinkowany i kieruje na odpowiednia podstronę w sklepie lub na wcześniej przygotowany landing page. CTA możemy również wykorzystać do skontaktowania się z obsługą sklepu, do zapisania się do newslettera, do wypełnienia ankiety lub ściągnięcia e-booka. Jeśli chcemy, żeby tego typu działania przyniosły pożądany efekt konieczne jest zaciekawienie odbiorcy. Zastanówmy się, jak stworzyć Call to action, by mógł przynieść pożądany efekt?
Spis treści:
Ustalenie, jaki rozmiar powinien mieć przycisk nie jest takie proste. Nie może on być za mały, ani zbyt duży. Tworząc button musimy wziąć pod uwagę wygląd strony i jak będzie się prezentował podczas przeglądania sklepu na urządzeniach mobilnych. Nie możemy dopuścić do sytuacji, że przycisk będzie obejmował większą część ekranu. Takie działania są niemile widziane przez użytkowników i wpływają na zamknięcie witryny i przejście do konkurencji. Niestety nie ma określonych zasad, jak duży ma być przycisk. Warto skorzystać z testów A/B i przeprowadzić badania.
Wyróżnij barwę CTA
Dobranie odpowiedniego koloru przycisku jest niezwykle ważne, aby zachęcić użytkowników do kliknięcia. Warto postawić na przyciągające wzrok kolory, mogą być kontrastowe lub współgrające ze kolorem strony. Ważne, żeby ikona odznaczała się od innych elementów. Wybierając odpowiednie barwy nie można polegać tylko na swoim guście, konieczne jest zbadanie za pomocą testów A/B, który kolor przyciągnie największą uwagę klientów.
Wezwanie do działania
Jeżeli chcemy żeby przycisk zachęcił użytkownika do kliknięcia musimy skorzystać z call to action, czyli wezwania do działania. Tekst, który umieścimy na przycisku musi nakłonić do wykonania określonej czynność np. kliknij, załóż konto, pobierz e-booka, zadzwoń, napisz, dodaj do koszyka, dodaj rabat itd. Ważne, żeby treści nie były za długie, powinny składać się z maksymalnie 4 wyrazów. Tego typu treści nie muszą być oryginalne, chodzi tylko o przekazanie odpowiedniej wiadomości. Z reguły na wielu stronach znajdziemy identyczne, proste wezwania.
Stosowanie czasowników dynamicznych
Wykorzystywanie action verbs, czyli czasowników dynamicznych jest często stosowanym zabiegiem marketingowym. Możemy zastosować czasowniki, żeby jeszcze lepiej zaakcentować, co ma zrobić klient np. kup, zapisz, ściągnij, pobierz, przetestuj, spróbuj itd.
Chwilowe promocje
Chcąc wpłynąć na osoby znajdujące się na naszej stronie warto wspomnieć o okresowej promocji, która za chwilę się kończy. Napisz, że zostało tylko kilka godzin na skorzystanie z rabatu, z darmowej przesyłki itd. Klienci chętniej klikają baner, jeśli wiedzą że promocja może zaraz się skończyć.
Poinformuj o korzyściach
Wykorzystując przymiotniki zachęć do kliknięcia w przycisk np. promocyjny, darmowy itd. Takie banery często wpływają na decyzje zakupowe klientów i namawiają ich do przejścia na odpowiednią podstronę.
Dodaj komentarz