Branża e-commerce stale się rozwija, dlatego musimy zawalczyć o miejsce naszej strony w internecie. Jeśli nie będziemy działać konkurencja zostawi nas daleko w tyle. Musimy śledzić nowe trendy i potrzeby klientów, konieczne jest prowadzenie nowatorskich i nowoczesnych rozwiązań. Chcąc poprawić komunikację z użytkownikami warto wykorzystywać język korzyści. Właśnie tym zagadnieniem się dzisiaj zajmiemy. Sprawdźmy co to jest i jak go zastosować w naszym biznesie?
Spis treści:
Czym jest język korzyści?
Język korzyści to inaczej mówiąc taki sposób zaprezentowania rzeczy, usług, artykułów, aby uwydatnić ich dobre strony. Skupiamy się na mocnych stronach, benefitach dla kupującego. Odbiorca ma dostrzec realny zysk z kupienia danego artykułu lub usługi. To świetna technika sprzedażowa, która różni się tym od typowych opisów, że przede wszystkim koncentruje się na właściwościach, parametrach produktu i tym czego potrzebuje klient. Nasz produkt ma za zadanie zaspokoić potrzeby klienta. Język korzyści niekiedy może być uznany za manipulację, jednakże ostatecznie ułatwia użytkownikowi poznać artykuł.
Różnica między właściwością a zaletą artykułu
Niezwykle często tworząc opisy artykułów mylimy je z ich zaletami, a to przecież nie jest to samo. Nie wystarczy wypisać samych cech, nawet pozytywnych, jeśli odbiorca nie dowie się do czego mu się to przyda. Nasz produkt jest jednym z wielu, dlaczego on jest wyjątkowy? Musisz napisać, że to ostatni krzyk mody, będzie idealny na wyprawę w góry, przyda się podczas upałów itd. Użytkownik musi znaleźć korzyść dla siebie z zakupu tego przedmiotu. Ważne, żebyśmy pisali prawdę, bo użytkownik nie będzie zadowolony z zakupu.
W jaki sposób używać języka korzyści?
Bardzo często klienci nie są do końca przekonani, czy dany produkt spełnia ich oczekiwania. Twoim zadaniem jest za pomocą rozmowy, czatu, telefonu czy maila przekonać ich, że dany produkt jest im potrzebny. Musisz być specjalistą w swojej dziedzinie, nie może być tak, że użytkownik wie więcej o produkcie od ciebie, bo na pewno nie skorzysta z twoich usług. Odpowiedź musi być rzetelna, zgodna z prawdą i zrozumiała. Klient nie przyzna się, że nic nie zrozumiał, tylko poszuka odpowiedzi gdzie indziej.
Docelowa grupa odbiorców
Tworząc opisy produktów zawierające język korzyści musisz znać swoich klientów. Innym językiem będziesz pisał do osób młodych i w podeszłym wieku, inaczej do grona specjalistów i laików w danej dziedzinie. Weź pod uwagę wiek, płeć, zainteresowania, lokalizację, wykonywany zawód, posiadanie dzieci itd. Wszystko, co może mieć dla ciebie znaczenie.
Wpływ na emocje
Język, jakim się posługujemy ma wpływ na samopoczucie klienta, a to z kolei przerzuca się na zmysły. Musimy zaprezentować artykuły w taki sposób, żeby klient uznał je za wyjątkowe, oryginalne, z wyższej półki. W momencie, gdy konsument dokona zakupu ma się poczuć szczęśliwy, zaspokojony i dumny.
Język korzyści w praktyce
Tworząc opisy konieczne jest stosowanie zdań prostych i zrozumiałych dostosowanych do grupy odbiorców. Warto zadbać o właściwą strukturę wypowiedzi, możemy kluczowe elementy wypunktować, a na zakończenie podsumować najważniejsze cechy. Nie wolno przesadzać z językiem korzyść, bo może to przynieść efekt odwrotny. Nie pisz ogólnikami, bo nic z tego nie wynika, ale też nie rozdrabniaj się, bo nikt nie będzie zainteresowany zapoznaniem się z długim opisem.
Dodaj komentarz