Wiele osób uważa, że nie da się skutecznie wypozycjonować one page, bo sposób w jaki taka strona jest zbudowana nie daje wielu możliwości. Nie da się chociażby zastosować wewnętrznego linkowania, ani dodać kolejnych podstron w celu umieszczenia większej ilości i contentu. Zastanówmy się zatem, jakie inne działania warto wdrożyć, żeby landing page i one page znalazły się wysoko w naturalnych wynikach wyszukiwania.
Spis treści:
Jak wygląda i działa one page?
One page choć z pozoru wydaje się rozbudowanym systemem, to całe nawigowanie z poziomu menu ma miejsce na stronie głównej. Wszystkie informacje, które są zawarte w witrynie np. dane kontaktowe, opis usług, dostępne artykuły, galeria zdjęć mają identyczny URL. Można oczywiście zastosować adres z hashtagiem (# plus odpowiednie słowo kluczowe), jednakże z punktu pozycjonowania nic nam takie działanie nie daje, bo nie będzie to indeksowane przez algorytmy Google. Zastosowanie hashtagów ułatwia użytkownikom korzystanie z portalu i umożliwiają lepszą analizę strony. Wyodrębnienie odpowiednich działów umożliwia ocenę zachowania osób przebywających na stronie np. możemy dowiedzieć się, ile czasu użytkownik poświęcił każdej sekcji i które które elementy strony przeglądał.
Po co się tworzy landing page?
Landing page to inaczej strona lądowania, to pierwsza strona, na którą wchodzi użytkownik poprzez określone działania promocyjne, zachęcające do kliknięcia lub wpisanie w wyszukiwarce konkretnego słowa kluczowego. Landing page może być osobną witryną lub częścią większej strony. Strony docelowe mogą być tworzone w różnych celach np. chwilowa reklama produktu, informacje o konkursie, gromadzenie informacji o klientach, a także stałą stroną, która ma pozytywny wpływ na pozycjonowanie.
Jak powinny wyglądać landing page i one page?
Przyjęło się, że jednej podstronie przyporządkowane jest jedno słowo kluczowe lub pokrewna grupa fraz, ten sam dział, identyczne produkty i usługi. Jeśli wrzucimy wiele rożnych fraz, to wypromowanie landing page i one page będzie niemożliwe. W sytuacji, gdy mamy więcej fraz, na których nam zależy konieczne będzie pomyślenie nad rozbudowaniem strony.
Dla kogo landing page i one page?
Decydując się na tego typu strony warto przyjrzeć się, ile jest konkurencyjnych firm i jakie działania promocyjne stosują? Jeśli okaże się, że frazy, które chcemy wypromować mają wysoką konkurencję, to nigdy nie uda się nam wyprzedzić stron z rozbudowanymi podstronami. Landing page i one page są dedykowane dla branż mało popularnych o małej konkurencji.
Na co zwrócić uwagę podczas optymalizacji?
Content w landing page
Nikogo nie powinno zdziwić, że najważniejszym elementem optymalizacji jest wartościowy i unikalny content. Roboty Google powinny uznać nasze treści za przydatne i aktualne, żeby podnieść wartość strony. Przygotowując artykuły trzeba umiejętnie wplatać pozycjonowane frazy, wykorzystywać synonimy, treści muszą być ciekawe, nie mogą zawierać błędów, nie powinny być za długie, ani pisane fachowym językiem. W artykuły warto wpleść nagłówki H1-H6
Optymalizacja landing page
Przede wszystkim strona musi być użyteczna dla użytkowników, powinna się szybko ładować i być czytelna. Warto zwrócić uwagę na odpowiednio opisanie meta tagi Title oraz Description. Trzeba poświęcić czas na optymalizację zdjęć np. stosowanie atrybutów ALT, odpowiednie nazwy i opisy. Kolejnym istotnym działaniem jest pozyskiwanie mocnych linków przychodzących np. z social media, z blogów, stron branżowych. Z kolei linki wychodzące muszą mieć parametr „ nofollow ”.
Dodaj komentarz