Niezależnie od jakości produktów w sklepie internetowym, jak i obsługi na najwyższym poziomie w e-sklepach dochodzi do sytuacji, że mamy dużo nieaktywnych klientów. To osoby, które od dłuższego czasu nie wchodziły na stronę i nie dokonały zakupu. Zastanówmy się, czy warto poświęcać czas na takich użytkowników, czy jest sens się do nich odzywać? Pewnie, że tak to bardzo dobra grupa odbiorców. Dużo prościej będzie przekonać do zakupów osoby, które znają naszą firmę i produkty, były zadowolone z obsługi. Koszt ponownego zdobycia klienta jest mniejszy aniżeli cena pozyskania nowego u użytkownika. Sprawdź, w jaki sposób zaktywizować klienta do działania?
Spis treści:
Lista nieaktywnych klientowi
Przede wszystkim musimy przygotować listę osób, które w ostatnim czasie nie dokonały zakupu. Możemy to zweryfikować w wewnętrznym CRM-ie lub panelu administracyjnym. Sprawdźmy, kiedy klient się ostatnio logował na konto użytkownika, datę ostatniego zakupu, wartość koszyka i listę produktów, które kupił, adres mailowy, numer telefonu itd. Wszystko zależy, jakie dane musiał nam podać użytkownik podczas rejestracji. Warto przeanalizować naszą stronę przy pomocy statystyk Google Adwords pod kątem tego, które strony odwiedzają użytkownicy i na jakim etapie najczęściej wychodzą z witryny. Analizując pliki cookies dowiemy się również które produkty klient dodawał do koszyka. Mając wszystkie niezbędne dane możemy pogrupować użytkowników odnośnie wieku, płci, interesujących ich artykułów, kwoty jaką przeznaczają na zakupy itd.
Przedstawienie spersonalizowanej oferty
Posiadając wszystkie niezbędne informacje możemy przygotować ofertę indywidualną dla danej grupy odbiorców. W zależności od klientów docelowych możemy przygotować dla nich indywidualną reklamę np. w social mediach, kampanię Google Ads, remarketing, kampanię mailingową, newslettery. Przygotowanie promocji spersonalizowanej przyniesie z pewnością większą konwersję aniżeli standardowa reklama do wszystkich użytkowników. Znamy potrzeby i oczekiwania odbiorców, więc łatwiej dopasować dla nich odpowiednie produkty. Chcąc zwiększyć sprzedaż weźmy pod uwagę, że wiele osób dokonuje zakupów na smartfonie, dlatego trzeba przygotować mobilną wersję strony. To wszystko z pewnością pozytywnie wpłynie na zachowanie potencjalnego klienta, który otrzymując indywidualną ofertę z na preferencyjnych warunkach od razu może z niej wygodnie korzystać na smartfonie.
Co zrobić, żeby znowu nie stracić klienta?
Zastanówmy się, co zrobić żeby odzyskany przez chwilą klient znowu o nas nie zapomniał. Co jeszcze możemy zaproponować, żeby sam chciał ponownie dokonać zakupów? Jedną z metod jest cyklicznie wysyłanie powiadomienia o artykułach związanych z zakupionym produktem. Możemy przypomnieć o rzeczach, które oglądał, ale z jakiegoś powodu nie dodał ich do koszyka. Jest duża szansa, że nadal ich potrzebuje i kupi je u nas. Warto proponować stałym klientom dodatkowe rabaty, gratisy, darmowy transport. Możemy też oferować czasowe promocje, klient wie, że zawsze wieczorem pojawią się tańsze produkty i chce sprawdzić czy znajdzie coś ciekawego. Dodatkowo możemy co jakiś czas przypomnieć o akcji mailowo. Warto przygotować system partnerski, konkursy z nagrodami, zniżki za polecanie sklepu i darmowe produkty za wystawianie ocen. To wszystko wpływa na utrzymywanie relacji z klientem.
Dodaj komentarz