Jednym z elementów, które mają wpływ na ostateczną decyzję zakupową jest karta produktu. To kluczowy element w sklepie internetowym, który bezpośrednio wpływa na konwersję. Zastanówmy się, jak powinna być zaprojektowana i co musi się w niej znaleźć, żeby zachęcić klientów do zakupu?
Spis treści:
Jak zaprojektować kartę produktu?
Według modelu AIDA, który określa reakcje użytkownika na dany towar, karta produktu musi zawierać 4 elementy. Po pierwsze musimy przyciągnąć jego uwagę, po drugie zainteresować, po trzecie przekonać, że dany produkt jest mu niezbędny i po czwarte skłonić do zakupów. Wyciągając wnioski z powyższych informacji możemy się domyślać, że dobrze przygotowana karta produktowa musi był ładna i przyciągać wzrok. Przede wszystkim powinna ukazać sprzedawany artykułów jako wyjątkowy i taki, który z pewnością się nam przyda. Ma skłonić użytkowników do podjęcia decyzji zakupowych.
Jak zoptymalizować kartę produktu?
Właściwa optymalizacja jest kluczowa, bo m.in. od niej zależy, czy klient zdecyduje się na sfinalizowanie transakcji. W związku z tym, że grono osób dokonujących zakupów przez internet się powiększa i coraz więcej z nich kupuje produkty za pomocą tableta lub smartfona, musimy zadbać o responsywność. Chodzi o to, żeby klient miał taki sam wygodny dostęp do karty produktu na urządzeniach mobilnych, jak i na desktopie. Wszystkie informacje i elementy na stronie muszą być czytelne i wygodne w obsłudze. Warto zwrócić uwagę na informacje zamieszczone w przestrzeni nad punktem zgięcia, czyli tzw. above the fold. Te elementy będą się wyróżniać na smartfonie. Warto zadbać o tzw. nawigację okruszkową (ślad z okruszków, breadcrumbs). Jej zadaniem jest ułatwienie poruszania się po sklepie internetowym. Nie każdy, kto znajdzie się na stronie z kartą produktową jest od razu zainteresowany dodaniem go do koszyka. Może to być pierwsza strona, która mu się wyświetliła. Wreszcie warto spojrzeć całościowo, czy karta produktu jest spójna, czy wszystko do siebie pasuje. Czy elementy się ze sobą nie gryzą? Trzeba przyjrzeć się kolorom, czcionce, rozmiarom, zdjęciom. Postaraj się postawić w roli klienta, czy znalazłeś wszystkie niezbędne informację i byłbyś w stanie kupić dany produkt?
Co musi się znaleźć na karcie produktu?
Przede wszystkim trzeba podać co sprzedajemy. Musimy umieścić nazwę produktu i najlepiej nie używać nazw ogólnych typu „spodnie”. Trzeba skorzystać z nazw podobnych do tych z długiego ogona np. „spodnie dresowe damskie Adidas”. Kolejną istotną informacją jest cena. Z reguły to pierwsza rzecz, którą sprawdza użytkownik. Dlatego musi być umieszczona w widocznym miejscu, żeby klient nie musiał jej szukać. Trzeba też przygotować ciekawe, dobrej jakości zdjęcia, najlepiej kilka. Można sfotografować produkt z każdej strony lub zaprezentować go z modelem. Niektórzy umieszczają również filmiki wideo z prezentacją artykułu. Tworząc kartę produktu musimy umieścić w niej najważniejsze dane. Opisy muszą być krótkie, ale zarazem trzeba zawrzeć wszystkie istotne informacje.
Dodaj komentarz