Branża nieruchomości to niezwykle konkurencyjna gałąź gospodarki. Firm deweloperskich jest bardzo dużo, panuje ogromna rywalizacja i każdemu zależy, żeby znaleźć się na najwyższych miejscach w organicznych wynikach wyszukiwania Google. Dobre pozycje, to szansa na zdobycie klienta i zwiększenie rozpoznawalności marki. Warto zaznaczyć, że sam proces decyzyjny i późniejsze załatwianie formalności trwa bardzo długo, ale my skupimy się przede wszystkim na pierwszym kontakcie, bo od niego się wszystko zaczyna. Pandemia koronawirusa spowodowała, że nie odbywają się targi nieruchomości, które zawsze cieszyły się ogromnym zainteresowaniem. Teraz większość osób szuka domu, mieszkania, działki lub lokalu w internecie. Sprawdźmy, jakie działania należy wykonać, żeby potencjalni klienci odwiedzili naszą witrynę?
Spis treści:
Konwersja na stronie internetowej
W związku z tym, że branża nieruchomości jest bardzo specyficzna zastanówmy się najpierw, jaki cel chcemy uzyskać? Co oprócz odwiedzenia naszej strony chcemy osiągnąć? Konwersją może być np. zostawienie danych kontaktowych agentowi, wypełnienie formularza, umówienie się na spotkanie w biurze, kontakt telefoniczny lub podpisanie umowy.
Pozycjonowanie fraz lokalnych
Najskuteczniejszą formą dotarcia do potencjalnych klientów jest skupienie się na frazach lokalnych. Mimo, że biuro nieruchomości oferuje usługi w kilku miastach lub w całej Polsce, warto postawić na frazy zawierające miasto, dzielnicę lub województwo. docelowo można pomyśleć o przygotowaniu osobnych stron dla wszystkich lokalizacji. Po pierwsze promowanie tego typu słów kluczowych jest łatwiejsze do pozycjonowania i krócej się czeka na efekty, a nie wolno zapominać, że konkurencja jest ogromna. Po drugie nasza strona pokaże się osobie faktycznie zainteresowanej naszą ofertą i wyświetli się jej podstrona z propozycjami na konkretną lokalizację.
Google Moja Firma
Warto założyć profil w Google Moja Firma dzięki czemu nasza witryna ma szansę pojawić się na górze strony w mapach, które zajmują większą część ekranu, a to z kolei skupia na sobie lepsze zainteresowanie użytkowników. Zaletą jest możliwość uzupełnienia profilu krótką informacją o firmie, możemy podać numer telefonu, adres, zdjęcia, opinie. Referencje innych u użytkowników są bardzo ważne, bo wiele osób na ich podstawie podejmuje ostateczne decyzje.
Linkowanie
Zdobywanie wartościowych linków jest jednym z elementów skutecznego pozycjonowania. Musimy zadbać o tzw. linki zewnętrzne, czyli taki które kierują na naszą witrynę z innych portali, co wpływa na moc naszej strony. Należy pamiętać, że link linkowi nie równy. Nie ma sensu dodawać masowo linków z różnych stron, a nie daj Boże z tzw. farm linków. Takie działania przyniosą odwrotny skutek i nasza strona zostanie zablokowana. Musimy zdobyć linki ze stron wartościowych, które mają wysoki ranking np. z portali branżowych, social media, blogów lub katalogów firmowych.
Optymalizowanie serwisu
Podczas optymalizacji strony musimy zadbać o wartościowy content. Artykuły i opisy muszą być użyteczne i unikalne. Nie wolno nic kopiować z innych stron. Google zwraca szczególną uwagę na treści, dlatego warto zadbać o cykliczne uzupełnianie contentu i stworzyć na przykład bloga firmowego. Warto skorzystać z usług specjalisty i przeprowadzić kompleksowy audyt strony i wdrożyć optymalizację. Musimy zadbać o szybkość ładowania się witryny, odpowiednie Title, Meta Description, nagłówki, certyfikat SSL itd.
Dodaj komentarz