Już od jakiegoś czasu zauważalny był trend zamawiania żywności w internetowych sklepach spożywczych. Pandemia koronawirusa pogłębia tę tendencję. Wiele małych lokalnych sklepów, a także duże znane marki wprowadziły do swojej oferty zakupy online z możliwością odbioru osobistego lub dostawą do domu. Teraz pytanie, czy duże zapotrzebowanie na tego typu usługi zwalnia nas z pozycjonowania? Czy warto zadbać o dobrą pozycję w wyszukiwarce Google? Oczywiście, konkurencja w tym sektorze jest duża i pozycjonowanie strony to konieczność.
Spis treści:
Zalety kupowania online
W ostatnim roku ilość zamówień online znacznie się zwiększyła. Zakupy w sieci są przede wszystkim bezpieczne, nie jesteśmy narażeni na zakażenie COVID-19. Poza tym nie tracimy czasu w kolejkach i na dojazd do sklepu, możemy wygodnie wybrać interesujące nas produkty, na spokojnie zapoznać się z cenami, składem artykułów i aktualnymi promocjami.
Z jakich urządzeń korzystają konsumenci?
Najczęściej zakupy spożywcze robimy z wykorzystaniem desktopa i laptopa, mniej osób korzysta z urządzeń mobilnych. Ten trend powoli się zmienia, bo wiele sklepów oferuje wygodne aplikacje mobilne, które po pierwsze są dostosowane do wielkości ekranu i wygodnie się z nich korzysta, po drugie częstą praktyką jest zachęcenie klienta do ściągnięcia i używania aplikacji w zamian za dodatkowe rabaty, bezpłatny transport lub dodatkowe gratisy.
Kto kupuje w sieci?
W spożywczych sklepach kupują kobiety i mężczyźni, jednakże panie robią to znacznie częściej. Większość osób wybierających zakupy przez internet, to osoby młode lub w średnim wieku, najczęściej w większych miastach. Może to być związane z brakiem dostępności takich usług na wsiach i małych miasteczkach.
Pozycjonowanie lokalne
Decydując się pozycjonować stronę sklepu spożywczego najlepiej skupić się na pozycjonowaniu lokalnym. Warto dodać do słowa kluczowego miejscowość. Tutaj przyjdzie nam również z pomocą long tail, czyli wybieranie fraz z długiego ogona. Skupiamy się wtedy na konkretnych produktach, czyli dokładnie tym, czego szukają klienci. Takie frazy są łatwiejsze w pozycjonowaniu i szybciej znajdą się wysoko w wynikach organicznych.
Linki zewnętrzne
Dobrą praktyką jest zdobywanie linków z innych stron np. blogów, portali branżowych itd. Każdy jakościowy link do strony wpływa pozytywnie na widoczność strony w wyszukiwarce Google. Poza tym, jeśli znajdzie się o naszym sklepie artykuł na popularnym blogu, to nasz e-sklep stanie się bardziej rozpoznawalny i jego czytelnicy mogą skorzystać z naszych usług.
Użyteczność strony
UX to bardzo ważne zagadnienie, musimy zadbać o odpowiedni podział na kategorie i podkategorie. Użytkownicy nie mogą mieć problemu z poruszaniem się po sklepie i wyszukiwaniem artykułów. Strona musi być przyjazna, użyteczna i musi się szybko ładować. Trzeba zadbać o dodatkowe zakładki np. ostatnio kupione, promocje, propozycje dla ciebie itd. Takie działania ułatwią klientom poruszanie się po stronie.
Chcąc zwiększyć rozpoznawalność marki i utrzymywać relacje z klientami warto założyć profil sklepu w social mediach. Po pierwsze możemy informować o ciekawych promocjach, wydarzeniach, nowych produktach, organizować konkursy, ankiety. Jeśli profil będzie prowadzony ciekawie, to jest szansa że nasi fani udostępnią post i zobaczą go ich znajomi. Warto również skorzystać z płatnego promowania postów lub skorzystać z kampanii Facebook Ads. Takie działania, to szansa na zdobycie dodatkowych linków prowadzących do naszej strony, co wpłynie pozytywnie na SEO.
Dodaj komentarz