Spis treści:
Jak pozycjonować stronę lokalnie?
Jeżeli chcemy ograniczyć promowanie strony tylko do rynku lokalnego, regionalnego to tzw. Local SEO będzie idealne. Po pierwsze pozycjonowanie fraz związanych z określonym województwem, miastem lub dzielnicą jest znacznie tańsze, bo tego typu słowa kluczowe mają mniejszą konkurencyjność, a na efekty naszych działań nie trzeba będzie długo czekać. Taki rodzaj reklamy jest znakomity dla mniejszych firm, które proponują swoje usługi w określonej lokalizacji. Wybierając słowa kluczowe do pozycjonowania zawsze dodajemy nazwę miejscowości lub województwa np. Sushi Wrocław, bukiety ślubne Wrocław krzyki, usługi kamieniarskie dolnośląskie itd.
Geolokalizacja
Większość osób, które korzystają z wyszukiwarki internetowej wiedzą, że Google z automatu dopasowuje wyniki uwzględniając ich lokalizację. Ma to związek z geolokalizacją, czyli precyzyjnemu ustaleniu, gdzie znajduje się użytkownik w danym momencie. Wykorzystuje się do tego GPS, dzięki temu określenie lokalizacji jest bardzo dokładne. Warto pamiętać, że możemy już na etapie wybierania słów kluczowych zawęzić je do konkretnej lokalizacji poprzez dodanie do nich nazwy województwa, powiatu, miejscowości lub dzielnicy. Dzięki temu nasza firma szybo zostanie odnaleziona przez potencjalnych klientów.
Zalety pozycjonowania lokalnego
Zastanówmy się, czy w ogóle warto promować nasze usługi na rynku lokalnym? Oczywiście, że tak. Po pierwsze to najtańsza forma pozycjonowania, po drugie czas oczekiwania na efekty nie jest długi. Po trzecie zawężenie obszaru naszych działań jest istotne z punktu widzenia klienta, bo szansa, że skorzysta z firmy niedaleko domu lub pracy jest zdecydowanie większa aniżeli, gdyby musiał jechać do innego miasta lub czekać kilka dni na kuriera w sytuacji, gdy chce mieć produkt od razu. Jeśli wybieramy firmę usługową mającą siedzibę w naszym mieście, to nie dochodzą dodatkowe koszty transportu, dzięki temu mniej zapłacimy za usługę.
Na co warto zwrócić uwagę?
Jeśli chcemy dobrze wypromować stronę na rynku lokalnym najistotniejszą sprawą jest założenie profilu w Google Moja Firma. To swego rodzaju wizytówka, w której ujęte są wszystkie najważniejsze informacje. Możemy w niej podać m.in. adres firmowy, numer telefonu, adres strony www, zdjęcia produktów lub siedziby, mapkę dojazdu itd. Tworząc profil firmowy dobrze jest poświęcić na to więcej czasu, żeby podać wszystkie niezbędne informacje, co wpłynie zachęcająco na potencjalnych klientów. Konto w Google+ oraz Google Moja Firma są idealnym miejscem na zbieranie opinii klientów. Dzięki temu możemy pokazać, czy nasze usługi są na najwyższym poziomie, a oferowane produkty spełniają oczekiwania naszych obecnych klientów. Jeśli opinie o towarach i samej firmie będą w większości negatywne, to szansa że użytkownik skorzysta z naszych usług jest bardzo mała. Jeśli takie opinie się pojawiają trzeba sprawdzić, jakie zmiany należy wprowadzić, żeby klienci byli zadowoleni, np. skrócić czas dostawy, zaproponować dodatkowy rabat za wydanie określonej kwoty lub poprawić jakość obsługi.
Dodaj komentarz