Search Engine Optimization, czyli SXO to działania, których celem jest poprawienie widoczności strony w wyszukiwarce Google, a co za tym idzie polepszenie konwersji. Użytkownicy, którzy weszli na sza stronę dzięki pozycjonowaniu mają znaleźć to czego faktycznie szukali. Strona ma się szybko ładować i powinna być czytelna, żeby osoba która na nią wejdzie bez problemu znalazła to, czego szukała. SXO to tak jakby połączenie doświadczeń osób odwiedzających stronę (UX) oraz pozycjonowania w organicznych wynikach wyszukiwarek, co razem wpływa na nawiązanie interakcja z użytkownikami.
Spis treści:
Strategia SXO
Ta strategia polecana jest m.in. właścicielom sklepów internetowych, bo jej zastosowanie większa zyski. Pozycjonowanie wpłynie na wysoką pozycję w wyszukiwarce na konkretne frazy, internauci dzięki temu znajdą się na naszej stronie i będzie na nich czekać dobrze zoptymalizowana i funkcjonalna witryna np. będzie się szybko ładować, content będzie ciekawy, a układ strony intuicyjny.
Czy ruch jest ważny w SXO?
Tak, ruch na stronie to podstawa. Pozycjonowanie strony i UX mają wpłynąć na pozyskanie i utrzymanie nowych klientów. To nowoczesna forma reklamy strony w internecie. Ważny jest ruch na naszej witrynie, a pozycje w wyszukiwarce są mniej ważne, ale nie można ich zaniedbać. Naszym celem staje się zwiększanie ruchu na stronie, która zakończy się konwersją np. dokonanie zakupu, zapisanie się do Newslettera, pobiorą e-booka itd. Krótko mówiąc nasz cel zostanie zrealizowany.
Zmiany w pozycjonowania na SXO
Metody pozycjonowania stron internetowych cały czas ewoluują i trzeba śledzić na bieżąco wszystkie trendy, analizować na co zwracają uwagę roboty Google. Warto wspomnieć m.in. o zmianach, jakie zaszły po wdrożeniu przez Google algorytmów Pandy, Pingwina i Kolibra. Google zwraca większą uwagę na wysokiej jakości unikalne treści, na sposoby zdobywania linków, a także na zmianę interpretowania tego co jest zawarte na stronie. Dla Google najważniejszy stał się użytkownik, ma w łatwy i szybki sposób odnaleźć potrzebne mu informacje, czyli tzw. Search Experience Optimization (optymalizacja doświadczenia użytkownika).
W jaki sposób budować pozytywne doświadczenie użytkowników dzięki SXO?
Musimy zoptymalizować stronę w taki sposób, żeby spodobała się odbiorcy i była dla niego użyteczna. Po pierwsze strona musi być responsywna, czyli ma dostosowywać się do urządzeń mobilnych. Powinna się szybko ładować, bo nic tak nie denerwuje, jak długo otwierająca się witryna. Trzeba się też zastanowić, co użytkownik chce znaleźć na naszej stronie, co na tym zyska i w jaki sposób uzyska cel? Musimy stworzyć ciekawe treści, w których można znaleźć odpowiedzi na frapujące pytania. Nie upychajmy na siłę dużej ilości pozycjonowanych fraz, bo będzie to wyglądać sztucznie i niewygodnie będzie się to czytać. Warto popracować nad nawigacją na stronie, wszystko musi być logiczne i intuicyjne.
Dodaj komentarz