Nawet najładniejsza strona internetowa i duży ruch w witrynie nie pomoże, jeżeli nasze produkty będziemy kierować do niewłaściwych odbiorców. Będzie to skutkowało dużym współczynnikiem odrzuceń z wejść na stronę. Użytkownicy wejdą na stronę i od razu ją zamkną, bo nie znajdą nic co ich zainteresowało. Żeby nie dopuścić do takich sytuacji należy poznać naszą grupę odbiorców, dowiedzieć się, jakie są ich potrzeby. Wtedy będziemy wiedzieli, jaką reklamę przygotować i jakie treści na stronie będą odpowiednie.
Spis treści:
Czym jest grupa docelowa?
Grupą docelową nazwiemy użytkowników wybranych z uwzględnieniem jakiś cech np. miejsce zamieszkania, wiek, płeć, styl życia, dochody, wykształcenie itd. Dla tak wybranych osób tworzymy odpowiednią reklamę z uwzględnieniem oczekiwań, wymogów, możliwości finansowych itd. Poprawnie przygotowana reklama ma za zadanie dotrzeć do wybranej grupy docelowej. Istnieje duże prawdopodobieństwo, że osoby z tej grupy skorzystają z naszych usług, bo przekaz marketingowy przygotowany jest specjalnie dla nich. Chcąc trafić do różnych grup docelowych należy przygotować odrębną reklamę dla każdej z nich.
Jeżeli widzimy, że kobiety i mężczyźni, osoby młode i w wieku podeszłym, mieszkający w dużych i małych miastach, odżywiający się zdrowo i nie zwracający na to uwagi itd. potrzebują innego przekazu, to warto go stworzyć.
Pojedyncza osoba w grupie docelowej
W ostatnim czasie podczas przygotowywania reklam zwraca się uwagę na jednostkę. Zastanówmy się, jak widzimy pojedynczą osobę w grupie docelowej? Czy jest dla nas ważne poznanie naszego idealnego klienta? Dzięki stworzeniu takiego profilu możemy uszczegółowić charakterystykę grupy. Nasz idealny klient będzie miał cechy całej grupy, do której chcemy dotrzeć i dzięki temu łatwiej będzie nam przygotować odpowiedni przekaz marketingowy.
Po co chcemy poznać grupę docelową?
Poprzez identyfikację naszej grupy docelowej dowiemy się, jakie dane osoby mają potrzeby i co je interesuje. Dzięki temu wybierzemy odpowiednie frazy do pozycjonowania strony w naturalnych wynikach wyszukiwania. Stworzymy odpowiedni content na stronie internetowej w postaci opisu towarów i bloga firmowego uwzględniający i podkreślający zalety naszych produktów i usług. Poprawimy obsługę klienta i damy możliwość kontaktu z firmą przez różne kanały np. social media. Poprawimy stronę, żeby podkreślić te cechy, na które zwracają uwagę klienci.
Jak zbadać grupę docelową?
Możemy przygotować różnego rodzaju wywiady i ankiety lub prowadzić szczegółową obserwację zachowań naszych klientów. Łatwiej jednak wykorzystać gotowe narzędzia do badania ruchu na stronie i w social mediach, a także przeanalizować działania konkurencji. Przykładowo możemy skorzystać z Google Analytics i sprawdzić m.in. lokalizację, zainteresowania, wiek, płeć, skąd użytkownik wszedł na stronę itd. Kolejną kopalnią wiedzy są social media np. Facebook. Tutaj również dowiemy się więcej na temat np. płci, wieku, zainteresowań, zamieszkania itd.
Dodaj komentarz