Reklamowanie strony internetowej kwiaciarni jest dosyć specyficzne. Po pierwsze zastanówmy się, jakie prowadzimy usługi, czy to tylko placówka stacjonarna z odbiorem osobistym i nasza strona pełni funkcję informacyjną, a może prowadzimy sprzedaż wysyłkową kwiatów lub z dowozem w danej miejscowości? Usługi florystyczne, to branża sezonowa, w niektórych miesiącach zauważamy znaczny wzrost zamówień, np. śluby i Święto Zmarłych. W związku z tym, że występuje duża konkurencja reklamowanie kwiaciarni jest bardzo istotne.
Spis treści:
Pozycjonowanie strony kwiaciarni lokalnie
Przede wszystkim warto stworzyć stronę internetową, nawet jeśli nie prowadzimy sprzedaży online. Prawie każdy szukając jakiejś usługi korzysta z internetu, więc żeby klient mógł odnaleźć twoją firmę musisz stworzyć i pozycjonować stronę. Jeżeli czegoś nie ma w sieci, to szansa na rozgłos jest znikoma. Może to być prosta strona zawierająca najważniejsze informacje o firmie, dane kontaktowe, mapkę dojazdu, cennik, opis i zdjęcia produktów. Możemy też przygotować bardziej rozbudowaną platformę wraz ze sklepem internetowym. Wszystko zależy od tego, na jakiej działalności ci zależy. Do wypozycjonowania i wdrożenia optymalizacji strony najlepiej wybrać profesjonalną agencję. Jeśli zdecydujemy się na pozycjonowanie fraz z długiego ogona tzw. long tail to koszt promocji witryny nie będzie wysoki. W związku z tym, że pozycjonowanie to proces długofalowy na efekty przyjdzie nam trochę poczekać, ale gdy już frazy znajdą się wysoko w naturalnych wynikach wyszukiwania ilość naszych klientów na pewno znacząco wzrośnie.
Content marketing
Bardzo ważne jest umieszczanie na stronie unikalnych i wartościowych treści. Poza tym możemy przedstawić w szerszy sposób naszą ofertę i zaciekawić potencjalnych klientów. Wpłynie to również pozytywnie na pozycjonowanie strony w wynikach organicznych. Tworząc teksty warto uwzględniać w nich pozycjonowane frazy, szczególnie te z długiego ogona np. wiązanka ślubna Wrocław Krzyki lub wieńce pogrzebowe Wrocław Śródmieście. Przydatne może się okazać pisanie bloga, na którym możemy cyklicznie publikować. Tematów jest bardzo dużo od historii kwiatów, ich pielęgnacji, aż do sposobów na stworzenie niezapomnianych bukietów.
Reklama kwiaciarni w Google Ads
To kolejny bardzo dobry sposób na reklamowanie usług florystycznych. Zaletą takiej formy promocji jest natychmiastowy efekt. Wystarczy przygotować kampanię, wpłacić budżet go Google i nasza strona już wyświetla się wysoko w wyszukiwarce. Jeśli mamy czas możemy sami poprowadzić taką kampanię lub zatrudnić profesjonalną firmę, która zoptymalizuje kampanię w taki sposób, żeby jak najmniejszym kosztem zwiększyła konwersję na stronie. Możemy wykorzystać różne formy kampanii Google Ads np. wyświetlanie w wyszukiwarce, reklama w sieci partnerskiej, remarketing. Ta forma promocji jest idealna dla wydarzeń sezonowych np. Walentynki, Dzień Kobiet, Dzień Matki itd.
Wizytówka Google Moja Firma
Prowadzą lokalną kwiaciarnie warto reklamować stronę na rynku lokalnym i pomoże nam w tym stworzenie wizytówki w Google Moja Firma. Podczas uzupełniania profilu możemy podać adres naszej firmy, godziny otwarcia, zdjęcia produktów, najważniejsze informacje. Bardzo cenne są opinie, które mogą napisać nasi zadowoleni klienci. Warto o to zadbać, bo wiele osób zwraca uwagę na referencje.
Dodaj komentarz