Każdy sklep internetowy powinien cały czas pracować nad zdobywaniem nowych adresów mailowych do tworzenia aktualnej bazy klientów. Dzięki temu niskim kosztem, bo nie każdą firmę stać na płatną reklamę w social mediach czy Google Ads, możesz zdobyć nowych klientów. Sprawdź, jak w prosty sposób przygotować i poprowadzić kampanie mailingowe?
Spis treści:
Podczas tworzenia listy z adresami mailowymi warto zajrzeć na Instagram lub Facebooka. Każda firma, która ma profil w social mediach może poinformować swoich fanów, że za zapisanie się do newslettera otrzymają jakiś bonus. Nie wszyscy muszą o tym wiedzieć, dlatego warto to jasno podkreślić. Z reguły dany profil obserwują osoby, które korzystały z naszych usług i były zadowolone z obsługi i jakości towarów. Czemu więc nie miałyby podać nam adresu mailowego i ponowić zakupów? Przygotuj specjalną aplikację do pozyskiwania danych i informuj o niej w social mediach. Możesz też wkleić link do formularza w opisie firmy lub co jakiś przypominać o nim fanom.
Wykorzystaj formularz zamówienia
To najprostszy sposób na zdobycie adresu mailowego. Większość użytkowników, którzy wejdą na stronę sklepu i podczas zakupów zobaczą w formularzu zamówienia, że za zapisanie się do newslettera otrzymają zniżkę, darmową przesyłkę, bezpłatnego e-booka itd. są skłonni do wyrażenia zgody na przetwarzanie danych osobowych. To idealna sytuacja, bo nie musisz ich dodatkowo przekonywać albo zaznaczą zgodę i dostaną jakiś profit, albo nie. Większość z pewnością udostępni takie dane. Warto umieścić taką informację w widocznym miejscu w formularzu, żeby klient jej nie przeoczył.
Przygotuj formularz zagnieżdżony
Formularze zagnieżdżone są przygotowywane dla osób, które jeszcze nie zdecydowały się na dokonanie zakupów, tylko na razie przeglądają naszą stronę. Informacje o takich formularzach przeważnie można znaleźć na wszystkich podstronach w takim miejscu, żeby od razu po wejściu na każdą z nich użytkownik je zobaczył. Przede wszystkim musimy jasno określić, jaki zysk przyniesie wypełnienie formularza, np. 10% rabatu, bezpłatny transport, drugi produkt gratis itd. Musimy szybko i skutecznie zachęcić potencjalnego klienta, bo gdy wypełni formularz, to prawdopodobieństwo, że dokona zakupu w naszym sklepie jest ogromne.
Wyskakujące okienka, czyli formularze typu pop-up
Kolejnym sposobem na pozyskanie adresów mailowych są formularze typu pop-up. To wyskakujące okienka, które informują internautów, że mogą otrzymać jakiś bonus. Można ustawić, kiedy ma się wyświetlić ta informacja, np. zaraz po wejściu na stronę, dopiero gdy użytkownik będzie ją chciał opuścić lub może się pokazać tylko konkretnej grupie odbiorców. Po umieszczeniu formularza typu pop-up na stronie warto po jakimś czasie zweryfikujmy jego skuteczność, są bowiem osoby które tego typu okienka bardzo irytują, dlatego sprawdźmy czy przyniosły zamierzony efekt. Jeśli nie to zmodyfikujmy reklamę albo ją usuńmy.
Dodaj komentarz