Spis treści:
Obsługa klienta
Prowadząc sklep internetowy musimy pamiętać, że jednym z głównych czynników wpływających na sprzedaż jest obsługa klienta na najwyższym poziomie. Odwiedzając sklepy stacjonarne w razie wątpliwości możemy poprosić obsługę o pomoc i fachowe doradztwo, zastanówmy się co możemy zrobić, żeby w sklepie internetowym móc zapewnić takie same usługi? Jeżeli klient nie odnajdzie odpowiedzi na nurtujące go pytania z pewnością nic nie kupi i wyjdzie ze strony, a w najgorszym wypadku pójdzie do konkurencji i po otrzymaniu specjalistycznej porady tam dokona zakupu. Jedną z opcji, którą możemy wykorzystać do szybkiego kontaktu z klientami jest Messenger. Messenger to komunikator internetowy umożliwiający przesyłanie wiadomości i multimedia, został stworzony przez Facebooka.
Zalety chatu na stronie
Według badań jesteśmy skłonni sfinalizować transakcję online, gdy obsługa sklepu będzie mogła odpowiedzieć na wszelkie nasze pytania. Wielu użytkowników, gdy podejmie decyzję o zakupie produktu ostatecznie wybiera ten sklep, w którym może komunikować się z pracownikami za pomocą czatu. Takie rozwiązanie jest bezpłatne, bardzo wygodne i przede wszystkim kontakt z pracownikami sklepu jest natychmiastowy, co ma ogromny wpływ na decyzje zakupowe. Czat w sklepie internetowym ma znaczny wpływ na satysfakcję użytkowników, a co za tym idzie wzrost sprzedaży.
Dlaczego warto wybrać Messengera?
Wybierając chat na stronę warto rozważyć Messengera, który jest zintegrowany z Facebookiem, czyli jednego z najczęściej wybieranych serwisów społecznościowych. Messenger to platforma globalna, a w Polsce korzysta z niej ponad 18,3 mln osób. Umieszczenie widżetu lub wtyczki na stronie jest bardzo proste.
Funkcje Messengera:
Możliwość kontynuacji rozmowy po każdym włączeniu wtyczki lub widżetu. To bardzo ważna funkcja, bo nie tracimy wcześniej wysłanych i otrzymanych wiadomości. Historia rozmowy może się przydać podczas podejmowania decyzji zakupowych. Zaletą czatu jest to, że rozmowy przeprowadzane są w witrynie internetowej, dzięki czemu klienci kontaktują się z pracownikami sklepu tak samo, jak wykorzystują Messengera codziennie do kontaktu ze znajomymi.
Instalacja Messengera
Jeśli sklep ma fanpage na Facebooku można zainstalować na stronie wtyczkę do Messengera. Takie rozwiązanie umożliwia komunikację z klientami bezpośrednio z poziomu sklepu, nie trzeba wychodzić z niego, aby wysłać wiadomość, to niezwykle ważne, bo jeśli klient wyjdzie ze strony, to nie ma gwarancji, że na nią wróci i dokona zakupu.
W sytuacji, gdy nie posiadamy konta firmowego na Facebooku, to możemy powiązać go z naszym prywatnym profilem. Do tego należy wykorzystać widżet, który przeniesie klienta ze sklepu do aplikacji za pomocą której, będzie można wysyłać wiadomości. Jeżeli wybierzemy taki rodzaj komunikacji z klientami, to niestety nie możemy rozmawiać z nimi z poziomu witryny.
Dodaj komentarz