Spis treści:
Zastanówmy się czym jest social gifting i gdzie możemy się z nim zetknąć? To rodzaj filozofii, w której chodzi o potrzebę społecznego dawania prezentów za pośrednictwem platformy internetowej. Jest ona bardzo ważna dla osób korzystających z internetu i cały czas się rozwija. Dla niektórych to jedna z opcji, które mogą wykorzystać przy obdarowywaniu znajomych, szczególnie jeśli zapomnieli o urodzinach lub innej ważnej okazji i muszą szybko coś kupić, dla innych to bardzo ważna sprawa. Często wykorzystuje się social media do wręczania bonów.
Jak to wygląda w praktyce?
W social giftingu najczęściej obdarowany otrzymuje przez internet różnego rodzaju bony prezentowe. Takie rozwiązania znamy ze sklepów stacjonarnych, gdzie dostępne są karty prezentowe. Istotną różnicą między kartą zakupioną w sklepie stacjonarnym a online, jest to że social gifting to rodzaj zbiórki, czyli coś podobnego do crowdfundingu. Wszyscy zainteresowani wpłacają jakąś kwotę na prezent i z sumy małych kwot powstaje karta prezentowa na jedną większą kwotę np. 400 zł. Social gifting to świetny prezent, bo osoba która otrzyma taki upominek może kupić coś, co naprawdę się jej podoba i się przyda. Wiele firm ma w swojej ofercie tego typu usługi. Zaletą takiej formy prezentu jest to, że kupujący nie wychodząc z domu go kupuje, a osoba która go otrzyma realizuje go również online. Podstawową zaletą social giftingu jest to, że oszczędzamy nasz cenny czas.
E-prezenty
Tak naprawdę w większości sklepów internetowych możemy kupić karty prezentowe. To świetny prezent bo nadaje się dla każdego w zależności od upodobań osoby, którą chcemy obdarować możemy kupić np. bon do księgarni, sklepu z płytami, ubraniami, butami, elektroniką, grami komputerowymi, audiobookami, słodyczami, koszami prezentowymi, kosmetykami, perfumami itd. Pomysły się nie kończą.
W Polsce tego typu prezenty są nowością, ale wprowadzając je do swojego sklepu z pewnością na tym zarobimy. Taka forma upominków na pewno spodoba się naszym klientom i przyciągnie ich uwagę, bo to nowość na rynku, więc wyprzedzimy konkurencję. Trzeba tylko odpowiednio zareklamować taką usługę, żeby nakłonić użytkowników do tego typu rozwiązań, gdy już się na nią zdecydują, sami będą promować nasz sklep wśród znajomych, gdy będą ich prosić o wpłatę. Jeśli chcemy wykorzystać social gifting w naszym sklepie warto skorzystać z gotowych rozwiązań lub stworzyć własną platformę. Mniejsze sklepy spokojnie mogą skorzystać np. z Alyce, CashStar i Wrapp, a duże marki mogą stworzyć własne narzędzie, dostosowane do swoich potrzeb. Z pewnością warto zdecydować się social gifting, bo to nowy kanał kontaktu z klientami, a koszt ich pozyskania jest stosunkowo niski.
Dodaj komentarz