Webinarami nazywamy wszelkiego rodzaju spotkania, kursy, wykłady i prezentacja, które mają miejsce w sieci i odbywają się przy pomocy transmisji wideo w czasie rzeczywistym. W związku z pandemią koronawirusa spotkania w takiej formie są bardzo popularne, tanie i korzysta z nich wiele firm. Z reguły webinary są zapisywane, żeby można je było w razie potrzeby odtworzyć.
Spis treści:
Możemy też podzielić webinary w rozróżnieniu do przeznaczenia:
1. Konferencje – to typowe spotkania online. Nie pełnią roli szkoleń, to raczej rozmowy biznesowe, omawianie strategii, rozmowy na pilne tematy itd. Tutaj wykorzystuje się przeważnie webinary typu streaming audio-wideo.
2. Szkolenia – bardzo popularne, szczególnie w ostatnim czasie wiele osób się do nich przekonało. To sposób na przekazywanie wiedzy osobom, które zapisały się na kurs. Tutaj sprawdzają się webinary tupu audio z możliwości pokazywania prezentacji.
3. Reklamowe – wykorzystywane do prezentowania swoich usług, nowości w branży lub przedstawienia towarów. Jeśli chcemy np. zaprezentować nowy produkt, pokazać zalety, wyjaśnić na jakiej zasadzie działa czy odpowiedzieć na pytania uczestników wystarczy przygotować spotkanie online.
Rozróżniamy kilka rodzajów webinarów w rozróżnienie na ich format:
1. Nagrany, czyli taki który został przygotowany i nagrany we wcześniejszym terminie i później udostępniony. Uwzględnia się w nich takie szkolenia, prezentacje, które odbyły się na żywo, ale zostały nagrane i potem przekazane większej ilości osób.
2. Streaming audio-wideo – takie webinary są wykorzystywane najczęściej, uczestnicy mają spotkanie w czasie rzeczywistym. Pozwala to na czynny udział odbiorców, daje możliwość zadawania pytań. Można przygotować ankietę dotyczącą spotkania lub umożliwić kontakt przez czat.
3. Audio – tutaj umożliwiamy uczestnikom przejrzenie przygotowanych przez nas slajdów, mogą zobaczyć, co widać na ekranie. Istotne jest tutaj to, że wszyscy na spotkaniu lub szkoleniu przesyłamy format audio, a sami wyjaśnimy, co uczestnicy widzą na swoich komputerach.
Webinary a pozycjonowanie
Dzięki webinarom możemy zaprezentować siebie, jako specjalistę z danej dziedziny. Taka forma promocji pomoże stworzyć więź z naszymi obecnymi klientami. To także sposób na zdobycie nowych odbiorców naszych usług. Jeśli przyłożymy się do przygotowania webinaru i stworzymy wartościowe treści, to szansa że użytkownicy będą ją udostępniać jest ogromna to tzw. link baiting. To działania, jakie podejmujemy, żeby zdobyć naturalne linki przychodzące. Do tego możemy wykorzystać social media, w których ludzie chętnie udostępniają ciekawe rzeczy, dla nas będzie to szansa na zwiększenie przychodzących linków, a co za tym idzie na poprawę pozycji w wynikach organicznych.
Plusem takiego działania jest zwiększony ruch na stronie i możliwość poprawienia rozpoznawalności naszej firmy. To tzw. user generated content, czyli niezależni użytkownicy tworzą i udostępniają treści związane z jakąś firmą np. opinie dotyczące webinaów.
Dodaj komentarz