Kategorie: Pozycjonowanie / Google Ads / Marketing / Narzędzia dla firm / Content Marketing / Social Media / WordPress

VD / Blog / Narzędzia dla firm - Pozycjonowanie / Dlaczego warto zainstalować Google Tag Manager?


Dlaczego warto zainstalować Google Tag Manager?



28 marca 2021 (Zaktualizowano: 19 maja 2022) 6-8 min. czytania

Google Tag Manager (GTM) umożliwia zarządzanie kodami śledzącymi i tagami, które umieszczamy w kodzie strony. Robimy to na poziomie wirtualnego interfejsu w przeglądarce, dlatego ułatwia to pracę specjalistom SEO czy działowi marketingu bez konieczności kontaktu z działem IT. Możemy sami umieścić na stronie różnego rodzaju aplikacje bez grzebania w kodzie strony, np. aplikacja do badania zachowań internautów.

Google Tag Manager – do czego służy?

Menedżer tagów Google jest narzędziem bezpłatnym i co najważniejsze, gdy tylko je poznamy nie będziemy zależni od działu IT. Nie musimy kontaktować się z web-developerem i oczekiwać na odpowiedź. Nie ma też ryzyka, że coś popsujemy bo nawet posiadając podstawowe umiejętności nic nie możemy zepsuć. Wszystkie zmiany możemy w prosty sposób wyedytować, wyłączyć lub usunąć.

GTM pozwala na umieszczenie na stronie prawie każdego programu, aplikacji czy funkcji. Z łatwością zmienimy kolor, powiększymy czcionkę, umieścimy na stronie kod śledzenia Google Analytics i dodamy na stronie nowe treści. Wiedza dotycząca implementowania skryptów oczywiście nam się przyda, jednakże w Google Tag Managerze możemy odnaleźć już zdefiniowane tagi i zmienne, dzięki którym wprowadzanie modyfikacji będzie proste.

Przeczytaj również  Barnacle SEO - co to jest?

Pozycjonowanie stron ⇒ sprawdź, jak pomożemy Ci zwiększyć liczbę zapytań dzięki Google.

Poproś o ofertę na współpracę →

lub zadzwoń: tel. 515 280 209

Jakie są korzyści wdrożenia Google Tag Manager?

Jednym z atutów GTM jest możliwość zaimportowania już gotowego szablonu kontenera z pakietem tagów, które otworzą potrzebne nam aplikacje. W sytuacji, gdy wolimy, żeby nikt nie miał dostępu do naszych ustawień, mamy możliwość polecić firmie zewnętrznej stworzenie odpowiedniego szablonu kontenera, kiedy będzie gotowy sami go zintegrujemy z naszym kodem.

Google Tag Manager to niezbędne narzędzie w agencjach reklamowych, gdzie obsługując wielu klientów w łatwy i szybki sposób jesteśmy w stanie po stworzeniu odpowiedniego zestawu zmiennych i tagów wprowadzić zmiany na nowych kontach.

Przeczytaj również  Reklama sklepu meblowego w Internecie

Zaletą tego narzędzia jest czas, jaki potrzebujemy na weryfikację błędów. W wielu programach czasami potrzeba kilku godzin, a nawet dni w celu sprawdzenia, czy wszystko jest ok. W Google Tag Managerze dzięki trybowi debugowania i podglądu natychmiast możemy sprawdzić, czy wyskoczą jakieś nieprawidłowości. Jeśli tak się stanie od razu można je naprawić.

Kolejną ważną funkcją jest włączanie i wyłączanie tagów w odpowiednim momencie. Z reguły nie potrzebujemy wszystkich funkcji naraz. Wdrażając narzędzia przez umieszczanie ich bezpośrednio poprzez dodanie do kodu naszej strony, za każdym razem trzeba by zaglądać do plików strony żeby modyfikować kod.

Jak nadać uprawnienia w Google Tag Manager?

Możemy nadać różne uprawnienia użytkownikom, dzięki czemu np. agencja reklamowa nie będzie miała dostępu do wszystkiego. Wystarczy udostępnić jej kontener, a po wprowadzeniu zmian zmienić uprawnienia.

Google Tag Manager może nie jest najprostszym narzędziem, ale Google przygotowało odpowiedzi na najczęściej pojawiające się pytania. W dedykowanym supporcie są porady dotyczące tagów, kontenerów, reguł i zmiennych. Każdy na pewno sobie poradzi.


Dodaj coś od siebie i zostaw komentarz na temat "Co to jest Google Tag Manager i dlaczego warto go wdrożyć?"

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *