Kategorie: Pozycjonowanie / Google Ads / Marketing / Narzędzia dla firm / Content Marketing / Social Media / WordPress

VD / Blog / Pozycjonowanie - Marketing / Jak tracimy klientów w sklepie internetowym?


Jak tracimy klientów w sklepie internetowym?



5 lutego 2021 (Zaktualizowano: 19 maja 2022) 6-8 min. czytania

Co ma wpływ na to, że niektóre sklepy internetowe mają dużo klientów, a inne ich tracą lub nie mogą się w ogóle przebić w gąszczu konkurencji. Co trzeba poprawić, żeby zwiększyć zyski? Jeżeli twój sklep internetowy przynosi coraz mniejsze dochody, to powinna zapalić ci się czerwona lampka ostrzegawcza.

Właścicielom sklepów internetowych powinno zależeć przede wszystkim na jak największej sprzedaży swoich produktów. Kolejnym, krokiem jest oferowanie sprawdzonych towarów i rozwijanie swojej oferty. Po trzecie istotne jest budowanie relacji z klientami, bo powracający użytkownicy będą przynosić duże zyski. Niestety sklepy internetowe, które są źle przygotowane do obsługi użytkowników będą traciły zainteresowanie zakupem.

Co warto poprawić, żeby zwiększyć liczbę klientów?

  • Karta produktów powinna być czytelna, każdy produkt musi mieć szczegółowy i atrakcyjny opis. Należy w nim umieścić słowa kluczowe, których może szukać potencjalny klient. Jeżeli można to trzeba podać informacje dotyczące m.in. wielkości, koloru, składu, instrukcji, zastosowania itd. Dokładne opisanie produktu zwiększa szansę na sprzedaż. Ważne są też ładne zdjęcia, najlepiej z każdej strony. Nie każdy czyta opisy, ale zdjęcie obejrzą wszyscy. Jeśli zaprezentowanie produktu nie będzie atrakcyjne, to użytkownik po prostu poszuka go w innym konkurencyjnym sklepie. Musimy wpłynąć na reakcję klienta, najpierw przyciągnąć jego uwagę do produktu, potem go zainteresować i przekonać, że produkt mu się przyda i zaspokoi jego potrzeby, a na końcu zachęcić do działania, czyli dokonania zakupu.
  • Nie ma nic gorszego niż powolne ładowanie strony. Użytkownicy są przyzwyczajeni do szybkich i efektywnych rozwiązań, jeśli strona wolno się otwiera, a zdjęcia wczytują się z opóźnieniem możemy być pewni, że internauta poszuka innego sklepu.
  • Jeśli na przykład aktualizujesz wtyczkę wgrywasz nowe narzędzie na stronie sprawdź koniecznie czy nie wpłynęło to na pracę strony. Bardzo często z pozoru błaha zmiana wpływa negatywnie na coś innego i może spowolnić stronę. Po każdej poprawce przetestuj swój sklep, sprawdź najważniejsze ścieżki, które prowadzą do konwersji, posprawdzaj czy nic nie utrudnia sprzedaży.
  • Zadbaj o zbudowanie zaufania, bo wielu Polaków boi się nadal zakupów w internecie. Strona musi posiadać certyfikat SSL, bo inaczej Google wyświetli taką informację „Połączenie nie jest prywatne”. To na pewno nie zachęci to odwiedzenia strony. Nie wysyłaj hasła do konta w treści maila do klienta. Internauci dbający o bezpieczeństwo nie będą zadowoleni z takiego postępowania.
  • Mapa strony jest również bardzo ważna, żeby klienci mogli szybkim i prostym sposobem mieć dostęp do wszystkich produktów w sklepie. Jeśli w logiczny sposób zaplanujesz kategorie na stronie łatwiej będzie odnaleźć poszukiwany produkt.
  • Warto prowadzić bloga, bo użytkownicy czasem nie mogę podjąć decyzji, potrzebują porównać produkty, dowiedzieć się o nich więcej. To ważne, żeby mogli z twojej strony zasięgnąć informacji, bo gdy poszukają jej gdzie indziej mogą już nie wrócić do sklepu. Jeśli klienci będą cię mieć za specjalistę to szansa, że dokonają zakupu jest większa.
Przeczytaj również  Outbound marketing - co to jest?


Pozycjonowanie stron ⇒ sprawdź, jak pomożemy Ci zwiększyć liczbę zapytań dzięki Google.

Poproś o ofertę na współpracę →

lub zadzwoń: tel. 515 280 209


Dodaj coś od siebie i zostaw komentarz na temat "Jakość Obsługi Klienta - Jak tracimy klientów w sklepie online?"

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *