Jeśli prowadzisz sklep internetowy, z pewnością zdajesz sobie sprawę z tego, że bez szeroko zakrojonych działań marketingowych szanse na osiągnięcie sukcesu są iluzoryczne. Na poszukiwaniu skutecznych metod promocji skupimy się w niniejszych wpisie, podpowiadając, jak zwiększyć sprzedaż w sklepie internetowym.
Spis treści:
1. Pozycjonowanie stron
Pozycjonowanie stron to najpopularniejsza metoda zdobywania klientów w Internecie. Dzięki niej użytkownicy mogą trafić do sklepu poprzez wpisanie interesujących ich fraz w wyszukiwarce. Staranne i regularne inwestowanie w pozycjonowanie przynosi wymierne, długofalowe korzyści, pozwalając wykreować markę, zdobyć lojalnych klientów i wypracować większe zyski.
2. Google Ads
W odróżnieniu od pozycjonowania usługa Google Ads umożliwia natychmiastowe pozyskanie klientów z wyszukiwarki – wystarczy tylko odpowiednio skonfigurować kampanię linków sponsorowanych i czekać na kliknięcia. Reklama sklepu wyświetla się w formie oznaczonego odnośnika w wynikach wyszukiwania po wpisaniu danej frazy. Tak jak pozycjonowanie stron, Ads daje wobec tego szanse na dotarcie do osób zainteresowanych produktem lub usługą, co wprost prowadzi do większej sprzedaży.
3. Content marketing
Coraz popularniejszy content marketing polega na dostarczaniu użytkownikom treści, które są dla nich interesujące i bezpośrednio bądź pośrednio związane z marką, usługą, produktem, branżą. Do działań content marketingowych zalicza się m.in. prowadzenie blogu firmowego, publikowanie artykułów sponsorowanych i e-booków, tworzenie infografik i prezentacji multimedialnych, pisanie studiów przypadku czy nagrywanie materiałów wideo i animacji.
4. E-mail marketing
Niektórzy uznają e-mail marketing za SPAM i niezbyt wyrafinowana metodę promocji sklepu internetowego, jednak niezależnie od ocen nie da się zaprzeczyć jego skuteczności. Dobrze przeprowadzona kampania e-mailowa, wykorzystująca zweryfikowane adresy osób zainteresowanych korespondencją, to naprawdę potężna broń w marketingu sklepu internetowego, dzięki której relatywnie niewielkim kosztem możesz zwiększyć sprzedaż.
Facebook, Twitter, Instagram, LinkedIn, Snapchat, Google Plus – to nie tylko popularne platformy społecznościowe i komunikacyjne, ale również efektywne narzędzia, które z powodzeniem można wykorzystać w celu zwiększenia sprzedaży w sklepie internetowym. Obecnie prowadzenie kont marki, produktu, usługi czy firmy przynajmniej w kilku serwisach społecznościowych jest powszechne.
6. Marketing szeptany
Marketing szeptany obejmuje publikowanie postów na forach oraz komentarzy na stronach WWW i w mediach społecznościowych w taki sposób, żeby w dyskusji w mniej lub bardziej pośredni sposób wypromować produkt, usługę, markę czy firmę. Wpisy powinny wyglądać na neutralne, tak aby nie dało się rozpoznać, że były tworzone z myślą o reklamie.
7. Promocje, obniżki, upusty, rabaty, prezenty
Promocje dla stałych klientów, okazjonalne obniżki, rabaty przy zakupie większej liczy produktów, prezenty i upusty świąteczne – żeby zwiększyć sprzedaż, sklepy internetowe sięgają również po takie działania. Na krótką metę pozwalają one skutecznie zdobyć klienta, który jednak często przestaje być zainteresowany ofertą, gdy promocje i rabaty się kończą. Prawdziwą sztuką jest „złowić” klienta na promocję lub upust, a następnie nakłonić go do kolejnych zakupów, już na normalnych warunkach.
Dodaj komentarz