Kategorie: Pozycjonowanie / Google Ads / Marketing / Narzędzia dla firm / Content Marketing / Social Media / WordPress

VD / Blog / Pozycjonowanie / Błędy popełniane przy pozycjonowaniu strony internetowej


Błędy popełniane przy pozycjonowaniu strony internetowej



14 listopada 2018 (Zaktualizowano: 19 maja 2022) 6-8 min. czytania

Pozycjonowanie stron to skomplikowane zadanie, które wymaga nie tylko wiedzy i doświadczenia, ale również ostrożności. Popełniając błędy, można bowiem zaprzepaścić szanse na podwyższenie pozycji witryny w wynikach wyszukiwania. O jakich błędach mowa? Przyjrzyjmy się najpopularniejszym potknięciom mogącym zrujnować pozycjonowanie stron.

Nieprzemyślany dobór słów kluczowych w pozycjonowaniu

Już na etapie planowania pozycjonowania stron można popełnić błędy, które przekreślą szanse na osiągnięcie oczekiwanych efektów. Takie niebezpieczeństwo pojawia się w momencie nieodpowiedniego doboru słów kluczowych. Co ważne, może on wynikać z wyboru zarówno za bardzo, jak i za mało popularnych fraz. Wszakże w przypadku bardzo popularnych słów kluczowych trzeba dysponować ogromnym budżetem, żeby się przebić, podczas gdy frazy z małą liczbą wyszukiwań nie pozwalają na wygenerowanie dużego ruchu. Konieczne jest zatem dobranie słów kluczowych w sposób adekwatny do Twoich potrzeb i możliwości.

Przeczytaj również  Struktura strony internetowej - jak powinna wyglądać?

Linkowanie na jeden anchor

Dywersyfikacja anchorów to bardzo ważny element pozycjonowania stron, o którym należy pamiętać. Dlaczego? Ponieważ skupianie się wyłącznie na jednym, dwóch albo trzech anchorach wiąże się z ryzykiem otrzymania kary od Google i grozi dużymi spadkami witryny w wynikach wyszukiwania. Dla własnego dobra koniecznie różnicuj więc anchory.


Pozycjonowanie stron ⇒ sprawdź, jak pomożemy Ci zwiększyć liczbę zapytań dzięki Google.

Poproś o ofertę na współpracę →

lub zadzwoń: tel. 515 280 209

Brak dywersyfikacji źródeł linków

Dywersyfikacja jest ważna również w przypadku źródeł linków. Chodzi o to, żeby nie pochodziły one wyłącznie z witryn z jednej kategorii, np. z katalogów czy Twojego zaplecza. Pozyskuj linki z możliwie różnych stron – for internetowych, mediów społecznościowych czy serwisów tematycznych. Nie przejmuj się tym, że niektóre witryny stosują atrybut nofollow, ponieważ tego rodzaju odnośniki również wpływają na pozycjonowanie stron.

Zaniechanie pozycjonowania po uzyskaniu efektów

Pozycjonowanie stron powinno być procesem ciągłym, który trwa tak długo, jak długo chcesz, żeby Twoja witryna znajdowała się na wysokich pozycjach w wynikach wyszukiwania. Nie przerywaj więc działań pozycjonerskich, gdy zrealizujesz swoje cele, bo takie zaniechanie może prowadzić do spadków równie szybkich jak wzrosty, które stały się Twoim udziałem. Pamiętaj, że konkurencja nie śpi i cały czas próbuje Cię prześcignąć.

Przeczytaj również  Google Analytics krok po kroku

Brak optymalizacji witryny

Pozycjonowanie strony powinno być poprzedzone jej profesjonalną optymalizacją strony, która sama w sobie ma duży wpływ na pozycję witryny w wynikach wyszukiwania. Zapominając o tym elemencie, komplikujesz sobie sprawę i sprawiasz, że pozycjonowanie staje się trudniejsze, bardziej czasochłonne i wymaga zaangażowania większego kapitału.

Duplikowanie treści pozycjonowanej strony

O ile większość właścicieli stron internetowych ma świadomość, że kopiowanie tekstów z innych witryn jest szkodliwe, o tyle wiedza na temat duplikacji treści jest mniejsza. Tymczasem jest to również poważny błąd, który może nadszarpnąć reputacją Twojej strony. Polega on na powielaniu treści w ramach jednej domeny – przykładem może być publikowanie tych samych artykułów pod różnymi adresami czy stosowanie identycznych meta tagów na wielu podstronach. Unikaj tego.


Dodaj coś od siebie i zostaw komentarz na temat "Błędy popełniane przy pozycjonowaniu strony internetowej - VD"

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *