Pozycjonowanie stron i sklepów internetowych wymaga wiedzy, doświadczenia i umiejętności – w przeciwnym razie można popełnić kosztowne błędy, które niekorzystnie wpływają na wyniki. Jak się ich ustrzec? Przeczytaj listę pięciu często występujących potknięć, a unikniesz ich w praktyce.
Spis treści:
1. Wybór nieodpowiednich słów kluczowych
Wybór słów kluczowych to nomen omen kluczowy element działań pozycjonerskich, od których w praktyce się one zaczynają. Trudno bowiem rozpoczynać prace nad poprawą pozycji witryny w wynikach wyszukiwania, jeśli nie ma się jasno sprecyzowanych fraz. Niestety, zdarza się, że słowa kluczowe są dobierane w nieefektywny sposób, co z miejsca przekreśla szanse na sukces. Może to wynikać z wyboru zbyt popularnych, a przez to bardzo konkurencyjnych fraz, na które niezwykle trudno się przebić bez ogromnego budżetu. Z drugiej strony błędne jest także dobieranie mało popularnych słów kluczowych, z których nie da się uzyskać dużego ruchu.
2. Brak konsekwencji i ciągłości działań
W ciągu pierwszych 6 miesięcy po uruchomieniu witryny aktywnie zdobywasz linki, tworzysz wartościowe treści i pozyskujesz partnerów do współpracy, po czym przez kolejne pół roku całkowicie rezygnujesz z działań SEO i SEM, bo przybyło Ci klientów. Błąd! Jeśli nie zadbasz o konsekwencję, pozycje Twojej strony nie będą trwałe i istnieje ryzyko, że witryna szybko spadnie w rankingu. A tego nie chcesz, prawda?
3. Tworzenie treści pod wyszukiwarkę, a nie dla użytkownika
Upychanie na siłę słów kluczowych, posługiwanie się nienaturalnymi zdaniami i zwrotami wyłącznie w celu umieszczenia jakiejś frazy, powtarzanie w kółko tych samych informacji – to tylko niektóre przykłady tworzenia treści pod wyszukiwarkę, a nie z myślą o użytkownikach. To nie jest dobra metoda optymalizacji i pozycjonowania stron – o wiele lepszym rozwiązaniem okazuje się skupienie się przede wszystkim na użytkowniku i umieszczani słów kluczowych rozsądnie, jak najbardziej naturalnie i z rozwagą.
4. Nieaktualizowanie witryny na bieżąco
Często się zdarza, że tuż po udostępnieniu strony w Internecie publikuje się na niej wiele treści w celu zdobycia autorytetu i zaufania wyszukiwarek oraz użytkowników, po czym po kilku tygodniach, miesiącach aktywność ustaje, niekiedy niemal do zera, np. z powodu braku czasu. Tak pozycjonowanie stron nie powinno wyglądać – regularność w aktualizowaniu witryny i publikowaniu wartościowych, tematycznych treści jest bardzo istotna z punktu widzenia pozycji strony w wynikach wyszukiwania. Pamiętaj o tym, prowadząc blog firmowy lub witrynę o jakimkolwiek innym charakterze.
5. Umieszczanie linków na stronach z jednakowym adresem IP lub z tego samego hostingu
Pozycjonowanie stron powinno być przede wszystkim bezpieczne, tak aby nie narażało witryny na kary ze strony Google i innych wyszukiwarek internetowych. Tymczasem linkowanie do pozycjonowanej strony z witryn umieszczonych na tych samych adresach IP lub w ramach jednego hostingu jest dość ryzykowne i w dłuższej perspektywie może przynieść więcej szkód niż pożytku. Aby nie narażać się na kary i spadki pozycji, linkuj do pozycjonowanej strony z witryn znajdujących na się różnych hostingach.
Dodaj komentarz