Wyświetlenia jest to liczba, która pokazuje ile razy została wyświetlona reklama przez użytkowników, ile razy odtworzono materiał audiowizualny, ile raz odwiedzono stronę www itp. W przypadku kampanii reklamowych, jest to obliczane np. na podstawie wyświetleń reklamy w wynikach wyszukiwania. Czyli tyle ile razy użytkownik wyszuka danej reklamy, taka jest liczba jej wyświetleń. Jest to możliwe do obliczenia, na podstawie konkretnego adresu URL.
Spis treści:
Wyświetlenia jako forma rozliczeń w kampaniach Google Ads
Wyświetlenia są dość istotnym czynnikiem w całej analityce internetowej. Może świadczyć o tym fakt, że są m.in. jednym z modeli rozliczeń kampanii reklamowych w Google Ads. Reklamodawca może zdecydować się na opłaty reklamowe za 1000 wyświetleń reklamy przez użytkowników.
Model ten nazywa się CPM i jest dostępny w wielu sieciach reklamowych w internecie. Jest on mniej popularny od modelu CPC – kosztu za kliknięcie, jednak w zależności od strategii oraz celów kampanii reklamowych, może okazać się niezwykle korzystny. To powoduje, że warto wiedzieć o jego istnieniu, pomimo tego że jest on znacznie mniej popularny.
Wyświetlenia w różnych formach działalności internetowej
Wyświetlenia jako jedna z podstawowych statystyk internetowych, w zależności od środowiska jest mniej lub bardziej istotna. Co więcej, mogą być określane w różnym kontekście. Najważniejsze jednak jest to, że wyświetlenia w pewnym sensie przedstawiają popularność danego zjawiska (strony, bloga, fanpage itp.).
Warto jednak pamiętać, że zjawiska zachodzące w internecie są dużo bardziej złożone, a np. same wyświetlenia strony, nie oznaczają, że jest ona lubiana przez użytkowników i dla nich użyteczna. Może być tak, że strona często pojawia się użytkownikom, jednak Ci z niej bardzo szybko wychodzą uważając ją za spam itp.