Wolumen wyszukiwania, po angielsku nazywany search volume, to najprościej mówiąc ilość wyszukiwań konkretnego słowa kluczowego, która najczęściej jest podawana w skali miesiąca (chociaż może być wyrażona w innym okresie czasu). Wolumen wyszukiwania to jedna ze statystyk, która jest podawana w wielu różnych narzędziach analitycznych wykorzystywanych w środowisku SEO. Innymi słowy, wolumen wyszukiwania to liczba, która odpowiada temu, ile razy użytkownicy wyszukują dane słowo w wyszukiwarce.
Spis treści:
Jednym z czynników, które warto uwzględnić w doborze fraz na potrzeby pozycjonowania strony jest właśnie wolumen wyszukiwania. Jednak nie warto kierować się jedynie najwyższymi wartościami. Jest to spowodowane tym, że najwyższy wolumen wyszukiwania posiadają najczęściej frazy najbardziej ogólne.
Charakteryzują się one dużą konkurencyjnością, a tym samym wysoką trudnością pozycjonowania. Co więcej, współczynnik klikalności (CTR) dla najbardziej ogólnych fraz jest zazwyczaj niższy. To powoduje, że dużo lepsze efekty często mogą przynieść bardziej złożone słowa kluczowe.
Jaki wolumen wyszukiwania jest najlepszy?
Na to pytanie nie ma jednoznacznej odpowiedzi. Warto jednak pamiętać o tym, że różne słowa kluczowe (nawet te z długiego ogona) mogą mieć stosunkowo wysoki wolumen wyszukiwania, a mimo to osiągnięcie wysokich pozycji na daną frazę może okazać się dość proste do wykonania.
To wszystko potwierdza jedynie fakt, że w dobraniu słów kluczowych, jak i całym pozycjonowaniu stron, po prostu nie da się generalizować. Zawsze trzeba do każdej sytuacji podejść indywidualnie i dopracować strategię działań do konkretnej sytuacji.