Strona wyjścia to najprościej mówiąc ostatnia strona internetowa danej witryny, na której przebywa użytkownik w momencie gdy całkowicie ją opuszcza. Bez względu na to, które strony zostaną odwiedzone w trakcie sesji użytkownika i nie ma znaczenia, jak wiele ich będzie – na tej, z której zdecydował się opuścić daną witrynę, będzie figurowała jako strona wyjścia. Informacje na ten temat można zdobyć w narzędziach analitycznych, a przede wszystkim w Google Analytics.
Czy warto sprawdzać strony wyjścia?
Strony wyjścia powinny być systematycznie sprawdzane i monitorowane. W momencie, gdy pojedynczy użytkownik wychodzi z witryny na danej stronie, nie jest to jeszcze oznaką problemu.
Jednak gdy liczba wyjść z danej strony zaczyna systematycznie rosnąć, warto zastanowić się nad tym, czy np. treść na danej stronie (lub jej brak itp.) nie jest źródłem decyzji użytkowników o opuszczeniu witryny. Jeśli tak faktycznie jest, należy podjąć próbę naprawy tej sytuacji, np. przebudowując stronę wyjścia, zmieniając lub uzupełniając jej treści itp.
Co może oznaczać strona wyjścia?
W zależności od tego, jaka strona jest stroną wyjścia, problem może dotyczyć innych zagadnień. Należy pamiętać, że dla użytkowników bardzo ważna jest prostota i czytelność stron. Jeśli tego zabraknie, a sam wygląd nie będzie estetyczny to może być główna przyczyna jego rezygnacji z korzystania z witryny.
Co więcej, strona wyjścia może być też sygnałem do tego, że jest ona pozycjonowana na niewłaściwe frazy. Użytkownicy otrzymują ją w wynikach wyszukiwania, jednak treści nie pokrywają się z ich intencją wyszukiwania, dlatego decydują się opuścić witrynę.
Warto jednak zaznaczyć, że jeśli stroną wyjścia np. jest strona z podziękowaniem za dokonanie zakupu, to jest to naturalne. Użytkownicy po prostu nie czekają i rzadko decydują się na czytanie podziękowań, więc jeśli uznają, że wszystko zostało już wykonane, opuszczają witrynę.