Menedżer reklam na Facebooku to narzędzie, które umożliwia tworzenie i zarządzanie reklamami w tym popularnym portalu społecznościowym. Pozwala on na przegląd wszystkich kampanii reklamowych, wprowadzanie w nich zmian, sprawdzanie skuteczności, statystyk itp. Co ciekawe, dostępna jest dedykowana aplikacja na urządzenia mobilne, która przenosi wszystkie rozwiązania, dzięki czemu możliwe są szybsze działania związane z kampaniami reklamowymi z dowolnego miejsca.
Spis treści:
Co należy zrobić, aby móc korzystać z menedżera reklam Facebooka?
Jak możemy się domyślać, cała procedura nie jest zbyt skomplikowana. Jeżeli chcesz rozpocząć korzystanie z menedżera reklam na Facebooku, wystarczy że:
- Założysz konto Facebook Business,
- Utwórz konto reklamowe – w ramach konta Facebook Business,
- Podłącz do niego fanpage – jest to warunek konieczny, możesz także opcjonalnie podłączyć konto na Instagramie,
- Wprowadzić kod śledzący Facebooka – czyli tzw. Pixel musi zostać wdrożony na witrynie.
W gruncie rzeczy to wystarczy. Teraz można jeszcze przypisać osoby lub/i partnerów, którzy będą mogli zarządzać kontem menedżera reklam na Facebooku. Będzie się to wiązało ze wszystkimi działaniami, których wykonanie on umożliwia.
Gdzie wyświetlają się reklamy z menedżera reklam Facebooka?
Obecnie Facebook to coś znacznie więcej niż tylko portal społecznościowy. Firma Meta zbiera w sobie inne popularne aplikacje. Zatem gdzie jeszcze możliwe jest wyświetlanie reklam z menedżera reklam Facebooka poza nim samym?
- Instagram – na karcie eksploruj, na insta stories, w feedzie itp.
- Messenger,
- Audience Network – są to podmioty zrzeszone w sieci partnerskiej Facebooka (witryny, aplikacje itp.).