Fresh Site Bonus (FSB) można tłumaczyć jako premia dla nowych witryn. Chodzi o to, że Google świeżo indeksowanym stronom, może przyznać nieco wyższe pozycje w wynikach wyszukiwania. Wiąże się to z zasadą, że Google przykłada wagę do zawsze aktualnych treści dla użytkowników, a skoro jakaś strona powstała w ostatnim czasie – może to oznaczać, że posiada najświeższe informacje. Fresh Site Bonus może się utrzymywać kilka dni, a nawet tygodni. Nie jest oficjalnie sprecyzowane jego działanie.
Nowe treści to za mało, aby uzyskać Fresh Site Bonus
Należy zauważyć, że Google przyznaje FSB stronom zaindeksowanym. Oznacza to, że nie wystarczy posiadać nowych treści. Fresh Site Bonus może zostać przyznany stronie, na której znajduje się dobrej jakości content, który jest systematycznie rozbudowany itp. To powoduje, że nie wystarczy szybko dodawać nowe treści, aby algorytm nas nagrodził bonusem. Nie można zapominać o wszelkich innych zasadach Google.
Fresh Site Bonus w praktyce
Dbając o widoczność własnej strony w Google, warto zwracać uwagę na Fresh Site Bonus i zdawać sobie sprawę z jego mechanizmów, szczególnie podczas pozycjonowania stron internetowych. Jeśli stworzymy nową stronę, dodając na nią treści o odpowiedniej jakości oraz będące aktualne – Google przez pierwsze kilka dni lub tygodni może promować tę stronę na wysokich pozycjach w wynikach wyszukiwania.
Jednak w pewnym momencie, gdy FSB zostanie zdjęty, strona znajdzie się na niższych pozycjach, będzie widoczny spadek pozycji oraz ruchu na stronie, jeśli zostanie ona umieszczona np. na drugiej stronie wyników. Warto wiedzieć, że nie zawsze będzie to oznaką zastosowania złych praktyk, słabej jakościowo treści, a po prostu wygaśnięcia Fresh Site Bonus.