Fraza (fraza kluczowa) to z języka angielskiego keyphrase, co często jest stosowanie naprzemiennie z keyword, czyli “słowo kluczowe”. Mówiąc najprościej, fraza to jest słowo lub ich zestawienie, które wpisują użytkownicy w pole wyszukiwawcze wyszukiwarki. To powoduje, że fraza to także słowa i zwroty, na które pozycjonuje się strony www. Dzięki temu można przewidzieć, że często wyszukiwane słowo może przynieść wartościowy ruch stronie, jeśli będzie na tę frazę pozycjonowana (zajmowała wysokie pozycje w Google).
Jakie są rodzaje fraz?
Generalnie frazy kluczowe dzieli się na kilka rodzajów z uwagi np. na to czego dotyczą. W ten sposób wyróżnić można przede wszystkim:
- Ogólne frazy – tego rodzaju słowa kluczowe będą zawierały nie więcej niż dwa słowa, będą to np. “sport” lub “piłka nożna”.
- Frazy długiego ogona – są to frazy, które będą składały się z większej liczby słów kluczowych, które dokładniej pozwalają opisywać intencje wyszukiwania użytkowników, np. “pozycjonowanie strony www branża nieruchomości”.
- Lokalne słowa kluczowe – są to frazy odnoszące się do konkretnych obszarów geograficznych, miast, regionów, województw i ich nazwa będzie występowała we frazie kluczowej, np. “pozycjonowanie stron Wrocław”.
- Frazy brandowe – tego rodzaju słowa kluczowe wykorzystuje się na potrzeby znalezienia informacji o marce, bez znajomości jej adresu URL, np. “Virtual Development”.
- Frazy branżowe – takie słowa kluczowe, które opisują konkretną branżę, np. “hotelarstwo”.
Można wyróżnić także frazy, które będą odnosiły się do konkretnych osób, np. “Albert Einstein” lub słowa kluczowe wspomagające kampanie marketingowe w social mediach itp.
Wykorzystywanie fraz kluczowych w pozycjonowaniu stron
Pozycjonowanie stron internetowych w dużej mierze opiera się na właściwym operowaniu na różnego rodzaju słowach kluczowych.
Należy odpowiednio je dobrać do danej strony, branży, firmy, a następnie dostosowywać konkretną witrynę pod wybrane frazy, tworzyć treści z nimi związane itp. W ten sposób, możliwe jest osiągnięcie odpowiednich pozycji w wynikach wyszukiwania i zdobycie zainteresowania użytkowników w wyszukiwarce.