Anchor (Kotwica, Ankor, Anchor Text) – jest to treść linka, którą umieszcza się w kodzie HTML stron internetowych. Rozróżnia się ją od innych elementów kodu za pomocą innego koloru lub innego wyróżnienia w tekście (pogrubienie, podkreślenie itd.) oraz umieszczeniem znaczników <a> oraz </a> z poziomu kodu HTML. Użytkownik, który najedzie myszką na anchor, będzie widział adres strony, na którą zostanie przekierowany po kliknięciu w odnośnik.
Jakie są rodzaje anchorów?
Wyróżnia się 5 różnych rodzajów anchorów, które mają różne przeznaczenia:
- Adres URL – zgadza się, adres URL również jest typem kotwicy, który przez swoją powszechność, można uznać za najczęściej stosowany rodzaj anchora. Jest to bezpośredni odnośnik do konkretnej strony.
- Brand URL – to określenie jest przeznaczone dla anchorów, które zawierają nazwę marki lub firmy.
- Zero Match Anchor – są to tego typu kotwice, które nie będą zawierały słów kluczowych, ważnych dla danej tematyki. Zalicza się tutaj takie anchory, jak “kliknij tutaj”, “przejdź dalej” itp.
- Partial Match Anchor – tego typu kotwice będą posiadały słowa lub wyraz, który tylko częściowo zawiera słowa kluczowe.
- Exact Match Anchor – w tym przypadku Anchor Text będzie zawierał dokładne dopasowanie słów kluczowych, na które wyświetla się będzie strona docelowa.
Czym różni się anchor od zwykłego linka?
Różnicę pomiędzy anchorem i zwykłym linkiem, najlepiej zobrazować na konkretnym przykładzie. W ten sposób rozwiejemy wszelkie wątpliwości:
- Link z anchorem: linkowanie jest ważną częścią pozycjonowania stron
- Zwykły link: https://www.vd.pl/pozycjonowanie-stron/